AUTOin

Αισιοδοξία για αύξηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων


Η άνοδος έφερε αισιοδοξία, η αισιοδοξία αύξησε τις πωλήσεις και οι πωλήσεις πρόσφεραν κέρδη στις εταιρείες, που στα επόμενα χρόνια βλέπουν ρεκόρ πωλήσεων και ακόμη υψηλότερες θέσεις. Πρωταρχικός φετινός στόχος είναι να σπάσει το φράγμα των 100.000 πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων, που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες θα πραγματοποιηθεί.

Σε αυτή την αύξηση -εκτός των άλλων- πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η τάση των οδηγών να αλλάξουν αυτοκίνητο, καθώς διαθέτουν όχημα πολλών ετών. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ο γηρασμένος στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τα 15 χρόνια (15,4 έτη), όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο μέσος όρος των αυτοκινήτων είναι περίπου στο μισό από αυτό της χώρας μας, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζεται και το γεγονός ότι άρχισε να ανοίγει δειλά- δειλά η “στρόφιγγα” των τραπεζών για χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτου.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο ότι φέτος, μετά από πολλά χρόνια, οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις 100.000 μονάδες. Η αύξηση του τουρισμού είναι ο σημαντικότερος λόγος της αύξησης, καθώς οι περισσότερες εταιρείες ενοικιάσεων αυξάνουν σημαντικά τον στόλο τους για να ανταποκριθούν στην αυξημένη τουριστική ζήτηση.

Παράλληλα, αυξάνεται το ποσοστό των ατόμων που αγοράζει αυτοκίνητο με μακροχρόνια μίσθωση, πληρώνοντας κάθε μήνα ένα τίμημα, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αύξηση των πωλήσεων. «Φέτος είμαι αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε το όριο των 100.000 μονάδων. Η αγορά πάει αρκετά καλά και αυτή η αύξηση θα συνεχιστεί», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Nissan, Τάκης Θεοχαράκης.

Με αύξηση το πρώτο πεντάμηνο που αγγίζει το 24% ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, Δημήτριος Πάτσιος, επισήμανε πως: «είναι γεγονός ότι άρχισε να ανεβαίνει η λιανική πώληση. Αυτό οφείλεται κυρίως σε τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι ότι αρχίζει και αντικαθίσταται η εμπιστοσύνη στον κόσμο, ο δεύτερος είναι ότι ξεκίνησαν δειλά- δειλά κάποια χρηματοδοτικά προγράμματα από τις τράπεζες με ελκυστικά επιτόκια και ο τρίτος είναι ότι ο Έλληνας “κάηκε” από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αγόρασε πριν από λίγα χρόνια, καθώς τώρα βγάζουν πολλά προβλήματα που συνεπάγεται αυξημένο κόστος συντήρησης. Η πορεία των πωλήσεων θα συνεχίσει να είναι ανοδική, αρκεί σε αυτό το κλίμα να βοηθήσει και το καλό πολιτικό και οικονομικό κλίμα».

Η αισιοδοξία σε πολλές εταιρείες είναι διάχυτη, καθώς βλέπουν να αυξάνεται το μερίδιο αγοράς. Η Fiat για παράδειγμα τον Μάιο κατάφερε να τερματίσει πρώτη στις πωλήσεις, καθώς ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις εταιρείες ενοικιάσεων. «Υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα εταιρικά. Το ευχάριστο είναι ότι ξεκίνησε να δουλεύει και η λιανική. Όλα δείχνουν ότι η αγορά θα κλείσει με πάνω από τις 100.000 μονάδες στο τέλος του έτους. Η κατάσταση είναι καλή και ο κόσμος δείχνει έτοιμος να αλλάξει αυτοκίνητο», τόνισε ο διευθυντής πωλήσεων Β. Ελλάδας της εταιρείας Fiat Σφακιανάκης, Στέλιος Λιάλιος.

Μερίδιο στην αύξηση των πωλήσεων έχει και η μακροχρόνια μίσθωση, η οποία τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μεγάλη αύξηση. Με αυτήν, ο οποιοσδήποτε μπορεί να αποκτήσει όχημα της αρεσκείας του, χωρίς να τον βαρύνει η αυξημένη φορολογία και οι υπόλοιπες χρεώσεις. «Όταν ένας ιδιώτης αποφασίσει να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με μίσθωση, ουσιαστικά δεν έχει να σκεφτεί τίποτε άλλο πλην του καυσίμου, καθώς όλα τα υπόλοιπα είναι πληρωμένα μέσα στο μηνιαίο μίσθωμα. Δεν θα σκέφτεται για τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλιση, το service, τα ελαστικά, την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου για κάποιον λόγο» σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της AVIS, Ανδρέας Ταπραντζής.

Στην αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα απέδωσε την αύξηση των πωλήσεων ο διευθυντής μάρκετινγκ της Opel, Τάσος Αραμπατζής. «Η φετινή αύξηση είναι και η πιο σημαντική από τα προηγούμενα χρόνια. Οφείλεται κυρίως στην αύξηση του τουρισμού, καθώς αγόρασαν καινούρια αυτοκίνητα όλες οι εταιρείες ενοικιάσεων. Παράλληλα, βλέπουμε μια μικρή πρόοδο στην χορήγηση δανείων από τις τράπεζες, ενώ είναι σημαντικό που το τελευταίο διάστημα στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν πολλά νέα μοντέλα. Εμείς στην Opel πήγαμε αρκετά καλά. Όμως δεν κυνηγάμε σε μεγάλο βαθμό τα εταιρικά αυτοκίνητα. Εντούτοις έχουμε μοντέλα που διαθέτουν φρέσκια διάθεση και πολλές προδιαγραφές για υψηλές πωλήσεις. Αυτά τους επόμενους μήνες θα προσπαθήσουμε να τα προωθήσουμε», τόνισε ο κ. Αραμπατζής.

Για τη μεγάλη αύξηση των λιανικών πωλήσεων μίλησε και ο εμπορικός διευθυντής της Seat, Χάρης Δάνδουρας. «Η αγορά και τον μήνα Μάιο συνέχισε την ανοδική της πορεία με 12.500 ταξινομήσεις, καταγράφοντας αύξηση 17% σε σχέση με τον Μάιο του 2017. Το 63% των πωλήσεων του μήνα αφορούσε σε πωλήσεις Fleet και RAC, λόγω και της σχετικής εποχικότητας και της αύξησης που καταγράφει η τουριστική κίνηση στην χώρα μας, με συνέπεια την ανάγκη αγορών από τις εταιρίες ενοικιάσεων.

Σημαντικό το γεγονός ότι και η λιανική καταγράφει αύξηση στο 5μηνο της τάξης του 27% σε σχέση με πέρσι, αποτυπώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την πραγματική ανάγκη ανανέωσης του παλιού αυτοκινήτου του μέσου Έλληνα οδηγού. Συγκεντρωτικά το πρώτο 5μηνο της χρονιάς η αγορά έχει ξεπεράσει ήδη τις 50.000 αυτοκίνητα, με αύξηση 24% σε σχέση με πέρσι, καθιστώντας έτσι τον στόχο της υπέρβασης των  100.000 μονάδων για την φετινή χρονιά απόλυτα εφικτό», ανέφερε ο κ. Δάνδουρας και συνέχισε:

«Σε αυτό το περιβάλλον η Seat καταγράφει σημαντικότατη αύξηση στα μεγέθη της, αφού με 1459 ταξινομήσεις και 2,9% μερίδιο αγοράς σημειώνει αύξηση 72% σε σχέση με πέρσι (847 ταξινομήσεις, 2,1% μερίδιο). Αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις της μάρκας καταγράφουν αύξηση 85% σε σχέση με το 5μηνο του 2017, αποτυπώνοντας την θετική απήχηση που έχουν όλα τα  νέα μοντέλα της Μάρκας και ιδιαίτερα τα Ιbiza και Arona στο αγοραστικό κοινό».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις