Επιστροφή στην κερδοφορία στο πρώτο τρίμηνο του 2022-μετά τη ζημιογόνο τριετία 2018-2020- θα πετύχει ο ΑΚΤΩΡ, εκτίμησε ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρίας Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
"Η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει και να πρωτοπορήσει στις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο", επισήμανε ο κ.Παναγιωτόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής της εταιρείας.
Η ΑΚΤΩΡ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η μεγαλύτερη θυγατρική του, όπως ανακοίνωσε ο κύριος Παναγιωτόπουλος, έχει υπογεγραμμένες συμβάσεις 437 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) στην Ελλάδα εκ των οποίων τα 262 εκατ. ευρώ αφορούν δημόσια έργα και τα 175 εκατ. ευρώ ιδιωτικά. Η εταιρεία επίσης έχει προς υπογραφή δημόσια έργα ύψους 519 εκατ. ευρώ και ιδιωτικά έργα 25 εκατ. ευρώ με το σύνολο των συμβάσεων προς υπογραφή να ανέρχεται σε 544 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Αναφερόμενος στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ εκτίμησε ότι είναι απολύτως εφικτό το έργο, που είναι μεγάλης προτεραιότητας για την κυβέρνηση, να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023.
Αναφερόμενος στα εσωτερικά θέματα του ομίλου εκτίμησε ότι η διαμάχη δεν βοηθάει κανέναν, ούτε τους ανθρώπους, ούτε την εταιρεία. Μιλώντας για την στρατηγική της εταιρείας είπε ότι επαναδιαπραγματεύθηκε υπάρχουσες συμβάσεις με στόχο να βελτιώσει τους όρους και να περιορίσει τις ζημιογόνες επιλογές του παρελθόντος, ενώ απόφαση είναι η αποχώρηση από όλες τις ζημιογόνες αγορές και επικέντρωση στις αγορές της Ελλάδας και της Ρουμανίας.
Η εταιρεία θα έχει συμμετοχή σε όλα τα έργα που κρίνει στρατηγικά ότι πρέπει να διεκδικήσει, ενώ έχει ήδη συμμετάσχει σε όλους τους διαγωνισμούς, έχοντας κερδίσει έργα άνω των 800 εκατ. ευρώ έως και σήμερα. Στόχος μας είναι να γίνουμε το διαμάντι του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα είπε, τονίζοντας ότι αυτό μπορεί να γίνει με λίγες κινήσεις και πολλή δουλειά. Εκτίμησε μάλιστα ότι από το τέλος του πρώτου τρίμηνου του 2022 η ΑΚΤΩΡ δεν θα είναι πλέον ζημιογόνος. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης διοίκησης οι οποίες οδήγησαν την εταιρεία σε 340 εκατ. ευρώ ζημιές στο διάστημα των τελευταίων τριών ετών, ενώ μόνο το 2020 οι ζημιές ανήλθαν σε 182 εκατ. ευρώ.