Το τμήμα υπολογιστικού νέφους της Amazon κυκλοφόρησε την περασμένη Πέμπτη μια σειρά τεχνολογικών εργαλείων με στόχο να βοηθήσει άλλες εταιρείες να αναπτύξουν τα δικά τους chatbots και υπηρεσίες δημιουργίας εικόνων που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.
Η Microsoft και η Alphabet προσθέτουν chatbots τεχνητής νοημοσύνης σε καταναλωτικά προϊόντα όπως οι μηχανές αναζήτησής. Εστιάζουν επίσης στην πώληση τεχνολογίας σε άλλες εταιρείες μέσω των λειτουργιών τους στο cloud.
Η Amazon Web Services (AWS), ο μεγαλύτερος πάροχος υπολογιστικού νέφους στον κόσμο, μπήκε την Πέμπτη σε αυτόν τον αγώνα με μια σουίτα δικών της ιδιόκτητων τεχνολογιών AI, ακολουθώντας όμως διαφορετική προσέγγιση.
Η AWS θα προσφέρει μια υπηρεσία με την ονομασία Bedrock που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τα λεγόμενα θεμελιώδη μοντέλα -τις βασικές τεχνολογίες AI που εκτελούν δράσεις, όπως η απάντηση σε ερωτήματα με περιεχόμενο που μοιάζει με ανθρώπινο κείμενο ή η δημιουργία εικόνων ύστερα από μια προτροπή – με τα δικά τους δεδομένα για να δημιουργήσουν ένα μοναδικό μοντέλο.
Η δημιουργός του ChatGPT, OpenAI, για παράδειγμα, προσφέρει μια παρόμοια υπηρεσία, επιτρέποντας στους πελάτες να τελειοποιήσουν τα μοντέλα πίσω από το ChatGPT για να δημιουργήσουν ένα προσαρμοσμένο chatbot.
Η υπηρεσία Bedrock θα επιτρέπει στους πελάτες να εργάζονται με τα δικά της ιδιόκτητα μοντέλα δεδομένων της Amazon που ονομάζονται Amazon Titan, αλλά θα προσφέρει επίσης ένα μενού με πρότυπα που προσφέρονται από άλλες εταιρείες. Οι πρώτες επιλογές τρίτων θα προέρχονται από τις νεοσύστατες εταιρείες AI21 Labs, Anthropic και Stability AI παράλληλα με αυτά της Amazon.
Η υπηρεσία Bedrock επιτρέπει στους πελάτες της AWS να δοκιμάσουν αυτές τις τεχνολογίες χωρίς να χρειάζεται να ασχοληθούν με τους υποκείμενους διακομιστές του κέντρου δεδομένων που τις τροφοδοτούν.
«Πρόκειται για περιττή πολυπλοκότητα από την πλευρά του χρήστη», δήλωσε στο Reuters ο Vasi Philomin, αντιπρόεδρος του generative AI στην AWS.
Πηγή: Reuters