Την “ανάσα του ανταγωνισμού” από ανερχόμενα brands νιώθουν πιο έντονα - ίσως - από κάθε άλλη στιγμή στην ιστορία του κλάδου, οι βασικοί κατασκευαστές της αγοράς των smartphones. Samsung και Apple μπορεί να συνεχίζουν τον αγώνα για τις πρώτες θέσεις στην παγκόσμια λίστα με τους πιο ισχυρούς παίκτες της αγοράς, ωστόσο, οι αναλυτές παρατηρούν ότι ο μεταξύ τους ανταγωνισμός περνά σταδιακά σε δεύτερη μοίρα. Το κοινό μέτωπο, που καλούνται και οι δύο εταιρείες να αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Kantar, σχετίζεται με τους μικρότερους κατασκευαστές της αγοράς, κυρίως ορμώμενους εκ Κίνας, των οποίων οι πωλήσεις στη διεθνή αγορά κινούνται έντονα ανοδικά.
“Όσοι εξακολουθούν να επικεντρώνονται στη μάχη του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο κολοσσών, Samsung και Apple, χάνουν τη μεγαλύτερη εικόνα. Με τη Huawei να φιλοδοξεί να ξεπεράσει, έως το 2020, την Apple και να αναδειχθεί στο δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή smartphone παγκοσμίως και τις φήμες για είσοδο της Google στην αγορά των συσκευών, Apple και Samsung θα πρέπει να σταματήσουν να ανησυχούν τόσο η μία για την άλλη και να κοιτάξουν τι γίνεται γύρω τους”, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές της Kantar.
Το momentum, όπως εξηγεί η εταιρεία, ευνοεί σαφέστατα ανερχόμενα brands κυρίως εκ Κίνας, όπως η Huawei και η Xiaomi. Κι αυτό, καθώς οι δύο κινέζικες εταιρείες κερδίζουν συνεχώς μερίδια σε ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ, την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές στις αναπτυγμένες αγορές - όπου έχουν προβάδισμα οι δύο σημερινοί ηγέτες της αγοράς των smartphone - γίνονται όλο και πιο διστακτικοί στην αλλαγή μάρκας κινητού.
Ανταγωνισμός
Περιγράφοντας τις συνθήκες του ανταγωνισμού στην αγορά των smartphone ανά τον κόσμο, η Kantar διαπιστώνει ότι στην αγορά των ΗΠΑ η Samsung ευθυνόταν για το 37% των πωλήσεων smartphone την περίοδο Μαρτίου - Μαΐου 2016, ενώ η Apple για το 29%. Μάλιστα, μεταξύ των χρηστών που σκοπεύουν να αλλάξουν συσκευή τον επόμενο χρόνο, το 88% των σημερινών κατόχων smartphone της Apple και το 86% όσων κατέχουν ένα κινητό Samsung σκοπεύουν να παραμείνουν πιστοί στην επιλογή τους. Στη Μεγάλη Βρετανία, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα δύο κυρίαρχα brands είναι, επίσης, έντονος. Τρία στα τέσσερα smartphone που πωλούνται στην αγορά ανήκουν είτε στη Samsung, είτε στην Apple, με έκαστη εταιρεία να ελέγχει μερίδιο 36% της αγοράς.
Η Κίνα
Στην Κίνα, ωστόσο, τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη για τα smartphones, η προσήλωση στο brand είναι πιο “χαλαρή” και οι δεσμοί που ενώνουν τον καταναλωτή με μία συγκεκριμένη μάρκα smartphone πιο άτονοι. Ως αποτέλεσμα, οι μετακινήσεις των χρηστών από ένα brand σε ένα άλλο είναι πιο δυναμικές. Σύμφωνα με την Kantar, το Μάιο του 2016 η Samsung ήλεγχε μερίδιο 9% των πωλήσεων και η Apple 20%. Από την πλευρά της, η κινεζική Huawei είχε μερίδιο 26% της αγοράς, ενώ η επίσης κινεζική Xiaomi ήλεγχε το 19%.
Στο μεταξύ, στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας, η οποία μάλιστα “τρέχει” με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, η Samsung ηγείται μεν της αγοράς, ωστόσο, από κοντά ακολουθούν η τοπική Micromax και η κινεζική Xiaomi.
Πηγή: ΣΕΠΕ