Το πρώτο εκπτωτικό outlet για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας θα λάβει "σάρκα και οστά" το ερχόμενο Φθινόπωρο. Η SonaeSierra, διεθνής εταιρεία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών ακινήτων με επίκεντρο το λιανικό εμπόριο, και η επενδυτική εταιρεία ακινήτων Bluehouse, ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία του Fashion City Outlet.
Αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του τέλη Οκτωβρίου με Νοέμβριο, αποτελώντας μια νέα πρόταση για τους κατοίκους της περιοχής, λίγα μόλις λεπτά οδικώς από τη Λάρισα, και σε απόσταση μικρότερη της μίας ώρα από τον Βόλο, την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, όπως επισημάνθηκε σε σχετική συνέντευξη Τύπου.
Πρόκειται ουσιαστικά για την αναγέννηση του εμπορικού κέντρου "Pantheon Plaza" και η μετατροπή του σε εκπτωτικό κέντρο. Το Pantheon Plaza είχε ξεκινήσει την λειτουργία του με ιδιαίτερες περγαμηνές το 2008. Η πολυετής κρίση, η φυγή κάποιων γνωστών αλυσίδων υπήρξαν βασικοί λόγοι της καθίζησης - κάτι που συνέβη ωστόσο και σε άλλα εμπορικά κέντρα της περιφέρειας. Το κέντρο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της παλαιάς εθνικής οδού, 1,5 χιλιόμετρο από το κέντρο της πόλης της Λάρισας.
Επένδυση 9 εκ. ευρώ, 600 νέες θέσεις εργασίες, δημιουργία 300 νέων θέσεων κατά τη διάρκεια των κατασκευών
Η λειτουργία του Fashion City Outlet αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, με οφέλη που θα διαχυθούν ευρύτερα στην κοινωνία. Το νέο εμπορικό κέντρο θα δημιουργήσει τουλάχιστον 600 νέες θέσεις εργασίας, για τις οποίες θα δοθεί προτεραιότητα σε κατοίκους της περιοχής, ενώ εκτιμάται πως θα συμβάλλει στην τόνωση της εμπορικής κίνησης της, μέσω της προσέλκυσης κατοίκων γειτονικών πόλεων αλλά και επισκεπτών.
Παράλληλα, στόχος είναι η δημιουργία αμοιβαία επωφελών συνεργασιών με ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή, καθώς με τοπικές επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης και εστίασης.
Γιατί η Λάρισα - ποιο το προφίλ των καταναλωτών
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των δυο εταιρειών θα δημιουργηθούν επωφελείς συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις, καθώς το νέο εκπτωτικό outlet θα πρέπει να λογίζεται ως κάτι "συμπληρωματικό" και ανταγωνιστικό όσον αφορά τις εκπτώσεις στο internet ή κέντρα άλλων πόλεων και όχι των τοπικών καταστημάτων. Υπό αυτό το πρίσμα, όπως επισημάνθηκε, θα υπάρχει συνεργασία με τους τοπικούς φορείς για την προώθηση του τουρισμού στην περιφέρεια αλλά και στην πόλη της Λάρισας. Δέλεαρ για την περιοχή είναι το γεγονός ότι κάποια γνωστά brands θα δραστηριοποιηθούν για πρώτη φορά στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.
Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με την σχετική έρευνα αγοράς που έλαβε χώρα, το προφίλ των καταναλωτών προκρίνει μια τέτοιου είδους επένδυση, αν αναλογιστεί κανείς τα παρακάτω ενδεικτικά στοιχεία της περιοχής:
- 50% καταναλωτές που αγαπούν τη μόδα
- Μεγάλος αριθμός νεαρών οικογενειών σε αναζήτηση χώρων με πολλές δραστηριότητες
- 49% μεσαίας και υψηλής κοινωνικής τάξης
- 26% συχνοί επισκέπτες
*Πηγή: 2016 European Shopping Centre Development ReportCushman &Wakefield Research Publication
Ο κ. Νίκος Ρούπακας, Υπεύθυνος Εκπτωτικών Κέντρων της Bluehouse, δήλωσε σχετικά: «Το Fashion City Outlet αποτελεί ένα νέο σχήμα που συνδυάζει αγορές σε προσιτές τιμές με πολλές επιλογές ψυχαγωγίας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Έχει όλες τις προοπτικές να καταστεί ένας κορυφαίος εμπορικός και ψυχαγωγικός προορισμός για τους κατοίκους της Λάρισας και Θεσσαλίας ευρύτερα». Η Bluehouse συνεχίζει, μεταξύ άλλων, να επικεντρώνει τις δραστηριότητες της στην Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη έχοντας καταφέρει - από το 2004 που ιδρύθηκε- να διεισδύσει σε Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κροατία κλπ
Ο κ. Θάνος Ευθυμιόπουλος, επικεφαλής της Sonae Sierra στην Ελλάδα, προσέθεσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη και λειτουργία του Fashion City Outlet θα ωφελήσει τόσο την τοπική αγορά, όσο και την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό. Επιδίωξή μας είναι να συνεργαστούμε στενά με τις επιχειρήσεις, τους φορείς και τις αρχές τις περιοχής, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη για την τοπική οικονομία». Υπενθυμίζεται πως η Sonae Sierra διατηρεί γραφεία σε 12 χώρες έχει στην ιδιοκτησία της 46 εμπορικά κέντρα, τρέχουσας αξίας αγοράς περίπου 7 δισ. ευρώ. Στην παρούσα φάση αναπτύσσει 20 εμπορικά κέντρα, 7 εκ των οποίων για λογαριασμό τρίτων. Συνεργάζεται με περισσότερους από 20 θεσμικούς επενδυτές και διαχειρίζεται τέσσερα επενδυτικά κεφάλαια ακινήτων για μεγάλο αριθμό επενδυτών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Βάιος Κρόκος