TECHin

Apple: Πτώση πωλήσεων iPhone κατά 5% στις γιορτές, λόγω απογοήτευσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη


Lenovo, Motorola, Huawei και Honor οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην κορυφαία δεκάδα

Η Apple πούλησε 5% λιγότερα iPhone παγκοσμίως και έχασε έδαφος απέναντι στους Κινέζους ανταγωνιστές της το τελευταίο τρίμηνο του 2024, γεγονός που αντανακλά την απουσία της Apple Intelligence στην μεγαλύτερη αγορά της εκτός ΗΠΑ. Το μερίδιο αγοράς του iPhone υποχώρησε κατά 1% στο 18% σε παγκόσμιο επίπεδο το 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της Counterpoint Research.

Η κύρια ανταγγωνίστριά της, Samsung Electronics έχασε επίσης μερίδιο από τους ταχέως αναπτυσσόμενους κατασκευαστές Android από την Κίνα, με επικεφαλής την Xiaomi και τη Vivo. Η Apple κατέγραψε μείωση 2% στις πωλήσεις για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η παγκόσμια αγορά συνολικά αυξήθηκε κατά 4%.

Η Apple προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, με την κυκλοφορία σειράς ενισχύσεων της AI σταδιακά, μετά την παρουσίαση του iPhone 16 τον Σεπτέμβριο. Αυτές οι προσθήκες AI δεν είναι ακόμη διαθέσιμες στην Κίνα, καθώς η εταιρεία εργάζεται για να εξασφαλίσει τοπικούς συνεργάτες που θα βοηθήσουν να προσφέρουν λειτουργίες όπως βοήθεια συγγραφής AI και δημιουργία εικόνας.

Αναλυτές είχαν προειδοποιήσει, ότι ορισμένοι επενδυτές είχαν υπερβολικά αισιόδοξες προσδοκίες για τις δυνατότητες AI.

«Η σειρά iPhone 16 της Apple συνάντησε ανάμεικτες αντιδράσεις, εν μέρει λόγω της έλλειψης διαθέσιμης Apple Intelligence κατά την κυκλοφορία», δήλωσε ο διευθυντής της Counterpoint, Tarun Pathak. «Ωστόσο, η Apple συνέχισε να αναπτύσσεται δυναμικά σε μη βασικές αγορές, όπως η Λατινική Αμερική».

Αν και πούλησε λιγότερες συσκευές στην Κίνα, η Apple είδε αυξημένο ποσοστό πωλήσεων από τα ακριβότερα μοντέλα Pro και Pro Max, τα οποία αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων στη χώρα.

Οι Lenovo, Motorola, Huawei και Honor Device ήταν οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην κορυφαία δεκάδα, σύμφωνα με την έρευνα. Οι κατασκευαστές smartphones της Κίνας αναπτύσσουν όλοι τα δικά τους εργαλεία και πράκτορες AI, περιλαμβανομένων υπηρεσιών που μπορούν να εκτελούν εργασίες εκ μέρους του χρήστη.

Αναλυτές σημειώνουν πως οι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η Xiaomi και η Vivo, προχωρούν στην ενσωμάτωση προηγμένων AI χαρακτηριστικών που προσαρμόζονται στις ανάγκες των χρηστών τους, προσφέροντας λειτουργίες που επηρεάζουν τη χρηστικότητα της συσκευής και την εμπειρία του χρήστη σε νέες διαστάσεις. Αυτές οι καινοτόμες δυνατότητες, όπως η αυτόματη δημιουργία περιεχομένου και η βελτιωμένη αναγνώριση φωνής, ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά, κάτι που έχει γίνει αισθητό και στην Κίνα, αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Η Apple, από την άλλη πλευρά, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις στο να ενσωματώσει αυτές τις τεχνολογίες στη συσκευή της, κυρίως λόγω των πολιτικών και ρυθμιστικών περιορισμών που ισχύουν στην Κίνα και την ανάγκη για συνεργασίες με τοπικούς παίκτες. Παρά την επιτυχία της στα ακριβότερα μοντέλα, η Apple βλέπει περιορισμένη ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας, έναντι των Κινέζων ανταγωνιστών που προσφέρουν πιο προσιτές λύσεις με ενσωματωμένη AI τεχνολογία.

Ωστόσο, η δυναμική παρουσία της στην αγορά της Λατινικής Αμερικής υποδεικνύει ότι η στρατηγική της για μη βασικές αγορές αποδίδει καρπούς. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην Ασία, η Apple καταφέρνει να προσελκύσει νέους χρήστες σε περιοχές όπου η ανάγκη για πιο εξελιγμένες και ασφαλείς τεχνολογίες είναι έντονη, επενδύοντας σε στρατηγικές τοπικοποίησης και προσαρμογής της προσφοράς της.

Συνολικά, αν και η Apple αντιμετωπίζει προκλήσεις στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης και των παγκόσμιων ανταγωνιστικών πιέσεων, διατηρεί μια ισχυρή παρουσία σε επιλεγμένες αγορές, ενώ συνεχίζει να εξελίσσει τα προϊόντα της, προκειμένου να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τόσο στις παραδοσιακές, όσο και στις αναδυόμενες αγορές.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα