Εν εξελίξει βρίσκονται τα επενδυτικά πλάνα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με τελευταίο project αυτό της νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της Σίνδου στην Θεσσαλονίκη. Μπορεί η αγορά μπίρας να κινείται με σχετική πτώση - σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία – η εταιρεία που βρίσκεται υπό την «ομπρέλα» του ομίλου Carlsberg φαίνεται πως συνεχίζει απρόσκοπτα τις εργασίες της διεκδικώντας επιπλέον μερίδιο αγοράς με νέα γκάμα προϊόντων στο χαρτοφυλάκιο της. Τα σχέδια άλλωστε της διοίκησης αποτυπώνονται, μεταξύ άλλων, στις συνολικές προγραμματισμένες επενδύσεις 45 εκ. ευρώ για την περίοδο 2014-2019. Το 2017, μάλιστα, αποτέλεσε έτος σημαντικών διοικητικών αλλαγών.
Σε συνέντευξη του στο sofokleousin.gr, o κ. Άρης Κωνσταντάτος, CSC Director του Ομίλου αναλύει, μεταξύ άλλων, βασικά σημεία που αφορούν καθημερινές λειτουργίες: Προμηθευτές, πελάτες, δίκτυο διανομής, αποθήκευση και logistics αποτελούν κρίσιμα στοιχεία για μια επιτυχημένη εφοδιαστική αλυσίδα και πορεία της εταιρείας στην αγορά εν μέσω έντονου ανταγωνισμού.
Όπως επισημαίνει δε, «ανοιχτό» θα πρέπει να είναι το ενδεχόμενο συνεργασιών ακόμα και ανάμεσα σε «ανταγωνιστές» (προμηθευτές – προμηθευτές, πελάτες με άλλους πελάτες) για την μείωση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
- Πολύς κόσμος αγνοεί τον προγραμματισμό παραγωγής και την ολιστική διαδικασία που απαιτείται για να φτάσει ένα προϊόν ως τον τελικό καταναλωτή. Ποια είναι τα βασικά σημεία που δίνετε έμφαση;
Οι επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα ευμετάβλητο, πολύπλοκο και ασαφές περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να βρουν τρόπους ώστε να πετύχουν τους στόχους τους. Κύριο «όπλο» στην προσπάθεια αυτή αποτελεί η στενή συνεργασία και ευθυγράμμιση των διευθύνσεων εντός της επιχείρησης. Όχημα για την υλοποίηση της συνεργασίας και ευθυγράμμισης αποτελεί το S&OP (Sales & Operations Planning). Στο πλαίσιο του S&OP αναλύονται τα μελλοντικά σχέδια/ ενέργειες τα οποία στη συνέχεια αποτελούν βάση για την εφοδιαστική αλυσίδα (προγραμματισμός, αγορές, παραγωγή, αποθήκευση, διανομή). Θα ήθελα να τονίσω ότι το S&OP δεν αποτελεί μόνο ένα εργαλείο για την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά την ραχοκοκαλιά στην λειτουργεία της επιχείρησης αφού εξετάζονται και αναλύονται όλα όσα αφορούν την επίτευξη των στόχων.
-Πώς έχει συμβάλει το εν εξελίξει επενδυτικό πλάνο του ομίλου στην παραπάνω διαδικασία;
Το επενδυτικό μας πλάνο, χαριτολογώντας, αποτελεί ένα ευχάριστο πονοκέφαλο, μιας και έχουμε φέτος να χειριστούμε περισσότερα προϊόντα! Η πραγματικότητα πάντως είναι, πέρα από τα προφανή οφέλη για τους καταναλωτές, την εταιρεία, αλλά και την χώρα μας, ότι μας δίνει την δυνατότητα σαν εφοδιαστική αλυσίδα να έχουμε αρκετές οικονομίες κλίμακος.
-Το γνωστό ρητό λέει πως «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Πόσο απαιτητικός είναι πλέον ο πελάτης, εν μέσω έντονου ανταγωνισμού; Πώς «απαντά» η Ολυμπιακή Ζυθοποιία
Τα δεδομένα στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει σημαντικά, δημιουργώντας ένα νέο τοπίο. Κύριο ρόλο σε αυτό παίζουν και οι αλλαγές στις δυνατότητες του καταναλωτή. Πέρα από το προφανές, δηλαδή τα οικονομικά δεδομένα, ο καταναλωτής είναι σε θέση να ενημερωθεί και να συγκρίνει πιο εύκολα, προϊόντα, υπηρεσίες και τιμές. Συνέπεια αυτού, ο ανταγωνισμός στην προσέλκυση του καταναλωτή είναι σκληρός, με φυσικό επακόλουθο η πίεση αυτή να μεταφέρεται και στους προμηθευτές. Θεωρούμε ότι για να είναι επιτυχημένη μια συνεργασία πρέπει να υπάρχει κοινός επιχειρηματικός προγραμματισμός, σωστή επικοινωνία, υλοποίηση σχεδίων αλλά και αποτελεσματική εφοδιαστική αλυσίδα.
-Πείτε μας δυο λόγια για τους συνεργάτες σας και το ρόλο του δικτύου διανομής.
Οι συνεργάτες μας έχουν σημαντικό ρόλο στην εφοδιαστική μας αλυσίδα και προσπαθούμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία ώστε να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις. Ειδικά στην δικιά μας περίπτωση λόγω της φύσης του προϊόντος (κυρίως εποχιακό, χιλιάδες σημεία πώλησης/ κατανάλωσης) το δίκτυο διανομής είναι αρκετά μεγάλο, πολύπλοκο και έχει να αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις .
-Εκτιμάτε πως θα υπάρξει κάποια ώθηση στις εξαγωγές σας από την μείωση του κόστους των φορολογικών αποθηκών;
Η μείωση αυτή αποτελεί ένα θετικό στοιχείο, αλλά το να πούμε ότι από μόνη της θα αποτελέσει ώθηση είναι λίγο «αισιόδοξο». Υπάρχουν δυστυχώς ακόμα αρκετά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κεντρικά, ώστε να μπορούμε πούμε ότι οι εξαγωγές μας να λάβουν πραγματική ώθηση από τέτοιους είδους κινήσεις.
-Διάφορες είναι οι προσπάθειες, είτε σε επενδυτικό επίπεδο είτε από θεσμικούς φορείς, ώστε η εφοδιαστική αλυσίδα να λάβει αυτό που της αναλογεί σε σχέση με το τι προσφέρει στο ΑΕΠ. Ποια η θέση σας για την «μεγάλη εικόνα» που διαμορφώνεται;
Το ζητούμενο είναι οι προσπάθειες, να υλοποιηθούν! Εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν πλάνα, σχέδια, έχουμε ακόμα και Εθνική Στρατηγική, αλλά ελάχιστη εφαρμογή και υλοποίηση. Για να μπορέσουμε να δώσουμε τον ρόλο που αρμόζει στην ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα και να αποκομίσουμε οφέλη που θα συμβάλλουν στην πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας, αφού λύσουμε άμεσα τα λιμνάζοντα θέματα πρέπει να στραφούμε στην προσέλκυση «έργου»! Θα πρέπει να αφουγκραστούμε που κινείται η παγκόσμια αγορά (αειφορία, τεράστιες μεγαλουπόλεις, ταχύτερες και εξειδικευμένες υπηρεσίες κτλ) και να προσφέρουμε το πλαίσιο που θα καλύπτει τα νέα δεδομένα.
-Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι από τον τομέα σας και για πιθανόν μελλοντικούς στόχους;
Θεωρώ ότι για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και το κόστος της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, ειδικά σήμερα που η προσέλκυση κεφαλαίων είναι δύσκολη, πρέπει να αναπτύξουν συνεργασίες. Οι συνεργασίες αυτές δεν αφορούν μόνο την κλασική προμηθευτή–πελάτη, αλλά και προμηθευτών με προμηθευτές, πελατών με άλλους πελάτες, αλλά και παρόχων μεταξύ τους. Μολονότι τα δύο μέρη μπορεί να είναι ανταγωνιστικά, δεν αποκλείεται η πιθανότητα/δυνατότητα συνεργασίας τους.
Οι συνεργασίες αυτές δεν περιορίζονται στη μεταφορά, αλλά και στο στήσιμο δικτύων, κοινών αποθηκών, στην αναθεώρηση διαδικασιών, και στην ανταλλαγή πληροφορίας.