Υπάρχει ένας τομέας στον οποίο η Ελλάδα πρωταγωνιστεί παγκοσμίως χωρίς καμιά αμφιβολία και αυτός δεν είναι άλλος από την ναυτιλία, καθώς ο στόλος της αναπτύσσεται με τους ταχύτερους ρυθμούς της τελευταίας εξαετίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Καθημερινή σε δημοσίευμα της, από τις μέχρι στιγμής αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αλλά και παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου, ο ελληνόκτητος στόλος αναπτύσσεται με τους ταχύτερους ρυθμούς της τελευταίας εξαετίας.
Τουλάχιστον το ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται εν υπηρεσία να είναι ελληνόκτητο (σε όρους χωρητικότητας). Η εκτιμώμενη αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου που απαρτίζεται συνολικά από 1.513 δεξαμενόπλοια ( 1.389 ενεργά και 124 υπό ναυπήγηση) ανέρχεται σύμφωνα με τους υπολογισμούς της VesselsValue στα 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που επεξεργάστηκε για την «Κ» η VesselsValue, ναυτιλιακός αποτιμητής που συμμετείχε και στο τελευταίο Asset Quality Review των ευρωπαϊκών τραπεζών , ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενοπλοίων έχει ήδη ενισχυθεί φέτος με 70 νεότευκτα και 62 μεταχειρισμένα πλοία, ενώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2017 άλλα 19. Εάν αφαιρεθούν τα 23 που πουλήθηκαν και άλλα 20 που δόθηκαν προς διάλυση, εκτιμάται πως η καθαρή αύξηση σε αριθμό πλοίων θα είναι φέτος της τάξης των 108 πλοίων.
Ο ελληνόκτητος στόλος έλεγχε το 27,76% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους χωρητικότητας , το 21,53% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ξηρών χύδην φορτίων και το 15,94% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου.
Αλλά η αλματώδης ανάπτυξη που σημειώνεται το 2017 αυξάνει περεταίρω τα ελληνικά αυτά μεγέθη.