Ανατροπές και ανακατατάξεις στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας φέρνει το νέο σκάνδαλο με το «πειραγμένο» λογισμικό μέτρησης καυσαερίων και κατανάλωσης καυσίμων, στο οποίο εμπλέκεται η Mitsubishi. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις οικονομικές επιπτώσεις του σκανδάλου και να ανακτήσει την κλονισθείσα εμπιστοσύνη της αγοράς, η ιαπωνική φίρμα «πέφτει στην αγκαλιά» της επίσης ιαπωνικής Nissan – της οποίας όμως μεγαλύτερος μέτοχος είναι η γαλλική Renault.
Ο όμιλος Mitsubishi – που περιλαμβάνει τράπεζες, ναυπηγεία, βιομηχανίες πολεμικού υλικού, μεταλλουργίες κλπ – εκχωρεί το 34% της θυγατρικής του αυτοκινητοβιομηχανίας στη Nissan, η οποία θα διαθέσει 2,2 δισ. δολ. για να στηρίξει την παραπαίουσα ανταγωνίστρια της.
Αποκτώντας το ποσοστό αυτό η Nissan γίνεται ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi Motors , θα συμμετέχει στο ΔΣ της και θα επιλέγει πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο.
Το deal ανακοινώθηκε σήμερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου από τους επικεφαλής των δύο εταιρειών Carlos Ghosn και Osamu Masuko.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η Nissan θα έχει λόγο σε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Mitsubishi Motors συμπεριλαμβανόμενων των παραγωγικών μονάδων, του δικτύου διάθεσης και του σχεδιασμού νέων μοντέλων.
Ο επικεφαλής της Mitsubishi Motors Osamu Masuko δήλωσε ότι η εταιρεία του χρειαζόταν «βοήθεια» και ότι η συνεργασία με την Nissan αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνης της αγοράς και των καταναλωτών.
«Έπρεπε να προχωρήσουμε σε κάτι τολμηρό. Δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη», δήλωσε ο επικεφαλής της Mitsubishi.
Επισημαίνεται ότι η συμφωνία έρχεται μετά την πρόσφατη παραδοχή της Mitsubishi ότι εμφάνιζε πλασματικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε αυτοκίνητά της. Το σκάνδαλο ουσιαστικά αποκαλύφθηκε από την Nissan, με την οποία μοιράζονταν ορισμένα κοινά μοντέλα στην ιαπωνική αγορά.
Μετά τις αποκαλύψεις η μετοχή της Mitsubishi έχει υποχωρήσει από τις 19 Απριλίου κατά 43%.
Επίσης σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών η Mitsubishi θα κληθεί να καταβάλει περίπου 1 δισ. δολάρια αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με πλασματικά μεγέθη κατανάλωσης. Θα επωμισθεί επιπλέον και φορολογικά κόστη που θα προκύψουν από την αναπροσαρμογή των μεγεθών σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.