Επιχειρήσεις

BOAK-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έπεσαν οι υπογραφές για το mega-έργο – Τι δήλωσε ο Μητσοτάκης


Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε σήμερα η υπογραφή σύμβασης του τμήματος Χανιά -Ηράκλειο, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. 

To μεγαλύτερο έργο υποδομής της Κρήτης που θα υλοποιήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, περιλαμβάνει 43 κόμβους 23 σήραγγες, 89 γέφυρες.

Την υπογραφή της σύμβασης έβαλαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, με το έργο να έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη, μια σπουδαία μέρα συνολικά για την κυβέρνηση μας» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της ομιλίας του.

«Επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες, μετά από πολλά εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο-Χανιά με την προαίρεση έως την Κίσαμο, μία δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά όλη την Κρήτη και τους Κρητικούς και θα εκτείνεται από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων του ανατολικότερου τμήματος του νησιού.

«Οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος - Σητεία θα προχωρήσουν άμεσα έτσι ώστε να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση ώστε ο ΒΟΑΚ πραγματικά να αποτελέσει ένα δρόμο που θα συνδέει την Κίσαμο με τη Σητεία» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως πρόκειται για ένα έργο τεχνικά δύσκολο και σύνθετο με ορίζονται υλοποίησης περί τα πέντε χρόνια, ενώ ζήτησε τη βοήθεια και τη συνεργασία όλων των τοπικών αρχών προκειμένου να ξεπεραστούν τα οποιαδήποτε εμπόδια .

«Είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια και το έργο να παραδοθεί εντός προϋπολογισμού και εντός χρονοδιαγράμματος» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός ο οποίος για τα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ του εκτελούνται ήδη από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο σημείωσε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.

«Θα λάβουμε υπόψη οποιαδήποτε αιτήματα είναι λογικά, αλλά πρέπει να καταλάβουμε στο σύνολό της την τεράστια σημασία που έχει αυτό το έργο για την Κρήτη και να μην βλέπουμε μόνο το μικροτοπικό συμφέρον αλλά να δούμε τη μεγάλη εικόνα» ζήτησε από τους κρητικούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που έκανε

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και τον «παρανοϊκό» όπως χαρακτήρισε φόρο αίματος.

«Έχω ζητήσει από τον υπουργό να δρομολογήσουμε άμεσα σε συνεργασία με τους παροχωρησιούχους έργα οδικής ασφάλειας τα οποία θα κάνουν το υφιστάμενο βόρειο οδικό άξονα Κρήτης πιο ασφαλή» είπε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος σημείωσε ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα προσομοιάζουν με τις παρεμβάσεις που έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών -Πύργου, τα οποία «αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη

Μιλώντας συνολικά για τα μεγάλα έργα της Κρήτης όπως την ηλεκτρική διασύνδεση, το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι και αρδευτικά δίκτυα, εξήγγειλε τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο.

«Σχεδόν 5.000 φοιτητές που θα επιλέξουν την Κρήτη ως τον τόπο για να σπουδάσουν και θα έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες φοιτητικές εστίες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα της στέγασης των φοιτητών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης που έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στην εξέλιξη που έχει σημειώσει η χώρα από το 2015 με αφορμή και τη μέρα της Ευρώπης.

«Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει από το 2015 συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας προς τους πολίτες».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας μίλησε για την τεράστια σημασία που έχει για το νησί το συγκεκριμένο έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,75 δισ, έχει μήκος 157χλμ και περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες, 89 γέφυρες, 89 κάτω και 12 άνω διαβάσεις και 18 cut and cover.

Τι δήλωσε ο Γιώργος Περιστέρης
      
Από την πλευρά της ανάδοχου, ο πρόεδρος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γεώργιος Περιστέρης ανέφερε ότι ξεκινάει μία δύσκολη διαδρομή, κατά τη διάρκεια της οποίας κομβικής σημασίας ζήτημα είναι η συνεργασία μεταξύ όλων και κυρίως των πολιτών της Κρήτης.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα