Οικονομία

Circana: Στα 12,1 δις ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024


Ενισχυμένος κατά 2,6% ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, συνολικά η αγορά εμφάνισε τζίρο 12,1 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2023. Τα ίδια στοιχεία καταδεικνύουν ότι η αγορά παρουσίασε όγκους πωλήσεων αυξημένους κατά 2,8% και αύξηση τζίρου στα FMCGs 2,6%.

Η κατηγορία των τροφίμων εμφάνισε αύξηση στην αξία πωλήσεων κατά 3,6%, ενώ οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, οικιακά καθαριστικά και είδη προσωπικής φροντίδας, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων κατά 0,9%. Ωστόσο, όλες οι κατηγορίες πέτυχαν αύξηση στους όγκους ( 2,8% τα τρόφιμα,  3,1% τα είδη προσωπικής φροντίδας και 1,5% τα οικιακά καθαριστικά).

Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν τα επώνυμα προϊόντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το μερίδιο των pl στα τρόφιμα ανήλθε πέρυσι στο 27,4% από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,1%, κατά 2,6% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. ενώ 1,5% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.

Οι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη (αύξηση 5,2%), η Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα  με αύξηση πωλήσεων 1,7% και η Αττική.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα