Αντιμέτωποι με νέες ανατιμήσεις θα έρθουν οι καταναλωτές το επόμενο διάστημα, καθώς όπως προκύπτει από έρευνα της Grant Thornton «Greek Business Pulse», 6 στις 10 εγχώριες επιχειρήσεις θα προχωρήσουν σε αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα τους.
Οι επιχειρηματίες δηλώνουν πως θα ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές τους το επόμενο 12μηνο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την άνοδο του κόστους παραγωγής , λόγω επίμονων πληθωριστικών πιέσεων, είτε να αποκαταστήσουν ή να διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Περίπου 6 στους 10 επιχειρηματίες, που συμμετείχαν στην έρευνα της Grant Thornton, περιμένουν αύξηση του κόστους παραγωγής, ενώ 2 στους 10 από αυτούς δηλώνουν ότι η αύξηση του κόστους θα υπερβεί το 10%.
Επίσης περίπου το 80% των επιχειρήσεων, που αναμένει αύξηση του κόστους παραγωγής, προτίθεται να προχωρήσει σε διορθωτικές αυξήσεις τιμών, για να συντηρήσει τα περιθώρια κέρδους του. Σε αυξήσεις τιμών, όμως, προτίθενται να προβεί και μέρος των επιχειρήσεων (περίπου 20%), που δεν αναμένει αύξηση στο κόστος παραγωγής.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι έλληνες επιχειρηματίες εμφανίζονται λιγότερο αισιόδοξοι για αύξηση των εξαγωγών (54% έναντι 59% πέρσι αναμένει αύξηση εξαγωγών τους επόμενους 12 μήνες), αναβάλλουν νέες επενδύσεις και επικεντρώνονται στο εσωτερικό των επιχειρήσεων, επιδιώκοντας να μειώσουν κόστη και να βελτιώσουν την εσωτερική τους λειτουργία.