Έρευνα πραγματοποίησε η devolo Hellas σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά όπου οι φοιτητές απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το ασύρματο Internet και τις σημερινές τάσεις σε σχέση με αυτό, κυρίως στις δυνατότητες που προσφέρει στην καθημερινότητα μας. Η έρευνα οδήγησε σε σημαντικά συμπεράσματα ως προς τις γνώσεις, τις συνήθειες αλλά και τις απαιτήσεις των νέων ανθρώπων.
Η έρευνα υλοποιήθηκε από τους πλέον αρμόδιους να απαντήσουν σε αυτήν, δηλαδή τους νέους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με το Internet περισσότερο από κάθε άλλη ηλικιακή βαθμίδα. Τα συμπεράσματα είναι χαρακτηριστικά!
Σπίτι και διάβασμα... Το Internet είναι ένας καλός βοηθός
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συντριπτική πλειοψηφία των απαντήσεων στο ερώτημα «που χρησιμοποιείς περισσότερο το Internet», έδειξε ότι το σπίτι είναι ο χώρος που κατά βάση οι νέοι είναι online. Αν μάλιστα συνδυάσουμε ότι στην ερώτηση σχετικά με το λόγο που χρησιμοποιούν το Internet, η απάντηση «για έρευνα – διάβασμα», άγγιξε το 80% του συνόλου, τότε καταλαβαίνουμε ότι το Internet αποτελεί, έναν χρήσιμο βοηθό, μία σύγχρονη ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια, ένα εργαλείο δουλειάς και εκμάθησης. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μόλις το 2% των φοιτητών, το χρησιμοποιεί το Internet στο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου σπουδάζει.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα η πλειοψηφία των φοιτητών έχει ως μεγαλύτερη απαίτηση από τη συσκευή παροχής του Internet (σε ποσοστό 59%), τις υψηλότερες ταχύτητες, ενώ το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η πιο ουσιαστική παράμετρος είναι η ευκολία συγχρονισμού με άλλες συσκευές. Φαίνεται καθαρά ότι οι νέοι σήμερα είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν τους ενδιαφέρει ο χρόνος εγκατάστασης ενός router, αλλά απαιτούν υψηλές ταχύτητες και υψηλά στάνταρ δυνατοτήτων από τις συσκευές παροχής. Η devolo με τη σειρά της, μέσα από την πείρα της αλλά και μελέτες όπως η συγκεκριμένη, αφουγκράζεται τις εν λόγω απαιτήσεις και τις κάνει πράξη. Η σειρά των devolo Magic, μέσω του ηλεκτρικού ρεύματος, είναι σε θέση να προσφέρει ταχύτητες 2.400Mbps σε Powerline adapters οι οποίοι είναι plug ‘n’ play.
Οι νέοι δείχνουν έλλειψη εμπιστοσύνης στο Internet
Η έρευνα δε θα μπορούσε να αφήσει εκτός το κομμάτι που αφορά στo privacy, σημείο αναφοράς ως προς την εποχή που διανύουμε, πόσο μάλλον μετά τον Μάιο του 2018, που βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός GDPR για τα προσωπικά δεδομένα.
Με ποσοστά που ξεπερνούν το 40%, οι ερωτηθέντες έδειξαν ότι έχουν πλήρη επίγνωση των προσωπικών τους δικαιωμάτων. Στην ερώτηση σχετικά με το αν η «προστασία των δεδομένων πρέπει να εφαρμόζεται από κάθε εταιρεία ανεξάρτητα από το μέγεθός της» το 85% των ερωτηθέντων συμφωνεί απολύτως, ενώ το 44% έχει «πάντα επίγνωση των πληροφοριών που συλλέγει στο διαδίκτυο». Το 46% μάλιστα θεωρεί ότι γνωρίζει απολύτως το συσχετισμό Internet και προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Η γνώση των νέων σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά και η επιφύλαξή τους σε σχέση με τις «παγίδες του διαδικτύου», φαίνεται επίσης στην έλλειψη εμπιστοσύνης να δώσουν τα πραγματικά τους στοιχεία κατά το online (subscription / registration). Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δίνει τα πραγματικά του στοιχεία «Όταν θέλει πληροφορίες που παρέχονται από ένα site το οποίο ζητά συνδρομή ή εγγραφή (subscription / registration)», ενώ το 27% δήλωσε ότι δίνει ψευδή!
Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης αντικατοπτρίζεται και στην ερώτηση για το «ποιο είναι το πιο κρίσιμο ζήτημα που αντιμετωπίζει το Διαδίκτυο». Το 57% των απαντήσεων αφορούσε στο απόρρητο (privacy), ενώ το 18% απάντησε ότι το μείζων πρόβλημα αφορά σε κυβερνο-επιθέσεις ή εγκλήματα που σχετίζονται με το Internet.
Οι φοιτητές των τμημάτων πληροφορικής είναι μάλλον μία μερίδα νέων ανθρώπων που μπορούν να απαντήσουν στο ερώτημα για το ποιο θεωρούν ότι είναι το μέλλον στο Internet. Όχι μόνο γιατί σπουδάζουν πάνω στο αντικείμενο, αλλά γιατί είναι το μέλλον. Το 43% απάντησε ότι το μέλλον βρίσκεται στο ΙοΤ (Internet of Things), ενώ το 30% θεωρεί ότι η «τεχνητή νοημοσύνη» θα πρωταγωνιστήσει. Μόλις το 13% πιστεύει ότι η «εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα» θα έχει το κύριο ρόλο ως προς το μέλλον του Internet.