Επιχειρήσεις

Alibaba: Έκανε ήδη απόσβεση της τεχνητής νοημοσύνης στα e-shops της


Τα νέα συστήματα οδήγησαν σε αύξηση 12% στις αποδόσεις διαφημιστικών δαπανών (ROAS)

Χειροπιαστά αποτελέσματα από την τεράστια επένδυσή της στην τεχνητή νοημοσύνη βλέπει ήδη η Alibaba. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ομίλου, Kaifu Zhang, η χρήση ΑΙ στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας έχει ήδη κάνει απόσβεση, αποφέροντας κέρδη που καλύπτουν το κόστος των επενδύσεων.

Η δήλωση, που έγινε την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου στο Πεκίνο, έρχεται σε μια περίοδο όπου η Alibaba διπλασιάζει τις δαπάνες της σε τεχνολογίες ΑΙ και cloud, παρά τον σκεπτικισμό των αγορών σχετικά με το κατά πόσο οι τεράστιες επενδύσεις του κλάδου μπορούν να αποδώσουν σύντομα.

Από την εξατομίκευση έως τα «εικονικά δοκιμαστήρια»

Ο Zhang, που επιβλέπει την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης στις πλατφόρμες e-commerce της Alibaba, ανέφερε ότι η εταιρεία έχει ήδη ενσωματώσει σειρά ΑΙ εργαλείων — από την προσωποποιημένη αναζήτηση προϊόντων μέχρι τη βελτιωμένη ακρίβεια στα εικονικά δοκιμαστήρια ένδυσης.

Σύμφωνα με εσωτερικά tests, τα νέα συστήματα οδήγησαν σε αύξηση 12% στις αποδόσεις διαφημιστικών δαπανών (ROAS), επίδοση που ο Zhang χαρακτήρισε «εξαιρετικά σπάνια» για τέτοιου είδους πειράματα.

Ο ίδιος προέβλεψε ότι η φετινή περίοδος της "Singles’ Day" (στις 11 Νοεμβρίου) θα καταγράψει «πολύ σημαντική» άνοδο στον όγκο συναλλαγών (GMV) λόγω της χρήσης ΑΙ.

Επενδύσεις ιστορικής κλίμακας

Η Alibaba έχει χαρακτηρίσει την τεχνητή νοημοσύνη, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της κατανάλωσης στην Κίνα, ως «δύο ιστορικές ευκαιρίες» για την εταιρεία.

Ήδη τον Φεβρουάριο, η διοίκηση ανακοίνωσε επενδυτικό πλάνο ύψους 380 δισ. γουάν ($53,4 δισ.) για την επόμενη τριετία σε υποδομές ΑΙ και cloud, με τον CEO Eddie Wu να δηλώνει ότι η πραγματική ζήτηση «υπερβαίνει κάθε αρχική πρόβλεψη».

Ο CFO Toby Xu είχε επισημάνει τον Αύγουστο ότι η εταιρεία «θα δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις έναντι των περιθωρίων κέρδους», χωρίς όμως αυτό να σημαίνει εγκατάλειψη της κερδοφορίας.

Το AI μοχλός ανάκαμψης της κατανάλωσης

Παρά την αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης στην Κίνα τα τελευταία χρόνια, η Alibaba ελπίζει ότι η ΑΙ θα λειτουργήσει ως επιταχυντής πωλήσεων. Στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, η κινεζική μονάδα e-commerce του ομίλου κατέγραψε αύξηση τζίρου 10% σε ετήσια βάση, στα 19,5 δισ. δολάρια, παραμένοντας η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Syntun, κατά την περσινή περίοδο των Singles’ Day οι συνολικές online πωλήσεις των Alibaba (Tmall), JD.com και PDD αυξήθηκαν κατά 20,1%, φθάνοντας το 1,11 τρισ. γουάν.

Από την απόσβεση στην απόδοση

Η Alibaba δείχνει να πετυχαίνει κάτι που πολλές δυτικές εταιρείες ακόμη κυνηγούν: χειροπιαστή απόδοση επένδυσης από την τεχνητή νοημοσύνη.

Αν και η εταιρεία βρίσκεται μόλις στην αρχή της στρατηγικής της, η μετατροπή της ΑΙ από κόστος σε πηγή αξίας -ιδίως σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά- ενισχύει το επιχείρημά της ότι οι επενδύσεις στην τεχνολογία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά παραγωγικός πυλώνας για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα