Η μεγαλύτερη επένδυση αναβάθμισης που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπαίνει πλέον σε πλήρη τροχιά υλοποίησης, μετά την επίσημη υπογραφή της σύμβασης κατασκευαστικών έργων μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ.
Οι υπογραφές "έπεσαν" την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, στο κτίριο διοίκησης της εταιρείας, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε. Δρ. Ιωάννη Τσάρα, τον κ. Ντίνο Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, και την κα Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρο της ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
Το έργο αφορά την Υποχρεωτική Επένδυση Αρ. 1 της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και προβλέπει την εκτεταμένη αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει επέκταση μήκους 513 μέτρων και πλάτους 306,5 μέτρων, καθώς και σημαντική εκβάθυνση του διαύλου και της περιοχής ελιγμών, προκειμένου να μπορούν να προσεγγίζουν και να δένουν με ασφάλεια πλοία νέας γενιάς ULCV χωρητικότητας έως 24.000 TEU.
Με προϋπολογισμό 195,6 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα 40 μηνών, το έργο αποτελεί σημείο καμπής για το λιμάνι και το logistics οικοσύστημα της Βόρειας Ελλάδας.
Σύμφωνα με την ΟΛΘ Α.Ε., η κατασκευή του προβλήτα θα έχει σημαντικό κοινωνικοοικονομικό αντίκτυπο ήδη από την περίοδο υλοποίησης, ενισχύοντας την απασχόληση, το ΑΕΠ και τα δημόσια έσοδα.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, το Λιμάνι Θεσσαλονίκης αναμένεται:
- Να εξυπηρετεί ταυτόχρονα περισσότερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.
- Να αποκτήσει τη δυνατότητα υποδοχής Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU, κάτι μοναδικό για τη Βόρεια Ελλάδα.
- Να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από 650.000 TEU σε 1.500.000 TEU.
- Να ενισχύσει τον ρόλο του στο διεθνές λιμενικό δίκτυο και τη διασυνδεσιμότητα της χώρας.
Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί τόσο από ίδια κεφάλαια, όσο και από τραπεζικό δανεισμό, με τους τελικούς όρους που θα οριστούν το επόμενο διάστημα, δεδομένης της ισχυρής ρευστότητας και της θετικής πορείας της εταιρείας μέσα στο 2025.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Δρ. Ιωάννης Τσάρας, τόνισε ότι η επέκταση του Προβλήτα 6 σηματοδοτεί «μια νέα αναπτυξιακή εποχή» για το λιμάνι και τη Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε, το έργο όχι μόνο αυξάνει την επιχειρησιακή ικανότητα του λιμένα, αλλά ενισχύει το περιφερειακό οικοσύστημα logistics και δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Από την πλευρά της κοινοπραξίας, ο κ. Ντίνος Μπενρουμπή επεσήμανε ότι η ημέρα της υπογραφής της σύμβασης αποτελεί «σημαντικό ορόσημο» και δεσμεύτηκε για την άρτια και εντός χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωση των εργασιών, με σεβασμό προς το περιβάλλον και την τοπική κοινωνία.
Η έναρξη της επέκτασης του Προβλήτα 6 τοποθετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε νέα πορεία, με στόχο τον μετασχηματισμό του σε κεντρικό κόμβο διαμετακόμισης και εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για τις επόμενες δεκαετίες.