Την έναρξη του μεγαλύτερου και πιο πολυαναμενόμενου έργου αναβάθμισης στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί η υπογραφή της Σύμβασης Κατασκευαστικών Έργων για την επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα. Η σύμβαση υπεγράφη σήμερα στο κτίριο διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Δρ. Ιωάννη Τσάρα, τον εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ - ΤΕΚΑΛ Α.Ε. (ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 6) Κ/Ξ» κ. Ντίνο Μπενρουμπή και την αντιπρόεδρο Δ.Σ. της ΤΕΚΑΛ Α.Ε., κα. Αργυρώ Ψαλτάκου.
Το έργο αποτελεί μέρος της Υποχρεωτικής Επένδυσης Αρ. 1 της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ Α.Ε. και προβλέπει την εντυπωσιακή επέκταση του Προβλήτα 6: πρόσθετο μήκος 513 μέτρων, πλάτος 306,5 μέτρων και σημαντική εκβάθυνση του διαύλου και της περιοχής ελιγμών, επιτρέποντας την ασφαλή προσέγγιση ακόμη και πλοίων τύπου ULCV (Ultra Large Container Vessels).
Με προϋπολογισμό 195,6 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης 40 μηνών, το έργο θα ενισχύσει καταλυτικά τις υποδομές του λιμένα, ενώ αναμένεται να έχει σημαντικό κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, συμβάλλοντας σε απασχόληση, δημόσια έσοδα και αύξηση του ΑΕΠ.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε νέα εποχή
Σύμφωνα με την ΟΛΘ Α.Ε., με την ολοκλήρωση της επέκτασης:
-
Θα αυξηθεί η δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης περισσότερων πλοίων.
-
Το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται Ultra Large Container Vessels έως 24.000 TEU – μια δυνατότητα μοναδική για τη Βόρεια Ελλάδα.
-
Η χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ανεβαίνει από 650.000 TEU σε 1.500.000 TEU.
-
Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού έναντι των κόμβων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αναβαθμίζεται η διασυνδεσιμότητα της χώρας.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ Α.Ε. καθώς και από τραπεζικό δανεισμό, του οποίου οι όροι αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα.
«Στρατηγικός κόμβος για τη ΝΑ Ευρώπη το λιμάνι»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Δρ. Ιωάννης Τσάρας, υπογράμμισε ότι η υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί μια νέα εποχή ανάπτυξης για το λιμάνι, τονίζοντας ότι το έργο «ενισχύει τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως στρατηγικού κόμβου εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη» και δημιουργεί σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Από την πλευρά της κοινοπραξίας, ο Ντίνος Μπενρουμπή εξέφρασε τη δέσμευση για άρτια και εντός χρονοδιαγράμματος εκτέλεση των εργασιών, σημειώνοντας ότι το έργο αποτελεί «όραμα ανάπτυξης, διεθνούς διασύνδεσης και προοπτικής για τις επόμενες δεκαετίες» για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.