«Μαύρη» θα είναι για τις επιχειρήσεις η Black Friday, καθώς, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζει να πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο αυτή.
Από το υπόλοιπο 27%, δηλαδή περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές, οι 2 στους 3 σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως -πριν την απαγόρευση- από ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 8% μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.
Όσον αφορά στη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 140 ευρώ, αν και το 32% δηλώνει ότι θα κάνει μικρές αγορές μέχρι 50 ευρώ. Αντίστοιχα, το 27% θα ψωνίζει πράγματα αξίας από 51-100 ευρώ, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα πραγματοποιήσει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι αναβάλλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ο εκτιμώμενος τζίρος των καταστημάτων, ο οποίος λόγω του lockdown θα γίνει ψηφιακά, θα διαμορφωθεί στα 300 εκατ. ευρώ. «Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΙΕΛΚΑ.