«Η Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα πέρασε μια τραγική στιγμή, όπου κινδύνευσε μια από τις υψηλότερης σημασίας στρατιωτικές βάσεις της χώρας από μια πυρκαγιά και έχουμε ρεκόρ καμένων εκτάσεων των τελευταίων 13 χρόνων. Και ο κ. Κικίλιας, την Παρασκευή, στη συνέντευξη Τύπου παραδέχτηκε ότι το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δεν έχει οργανόγραμμα. Δηλαδή το Υπουργείο για την ασφάλεια στη ζωή μας εδώ και 2 χρόνια δεν έχει οργανόγραμμα», δήλωσε ο Προέδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5» και στο δημοσιογράφο, Χρήστο Νικολαϊδη.
«Τώρα ξεκίνησαν και εξήγγειλαν 500 προσλήψεις πυροσβεστών ενώ υπάρχουν 3.600 κενά στους πυροσβέστες. Και πριν από ένα μήνα ακούγαμε από την κυβέρνηση όρους όπως «ετοιμότητα» και «επάρκεια»».
Συνέχισε λέγοντας: «Ο κ. Μητσοτάκης εκλέχτηκε υποσχόμενος ασφάλεια στην κοινωνία μας. Πολλοί πολίτες δεν εμπιστεύτηκαν τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και εμπιστεύτηκαν έστω την ασφάλεια που έταζε ο κ. Μητσοτάκης. Δυστυχώς, φαίνεται ήδη, ότι από τις πρώτους μήνες υπάρχουν φοβερές αρρυθμίες στην κυβέρνηση η οποία δημιουργεί τελικά ανασφάλεια στους πολίτες. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό ειδικά μπροστά στις μεγάλες κρίσεις που ζούμε».
Σχετικά με την έλλειψη ενημέρωσης για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως το Μετρό και το fly over, που αναγνωρίζουν τώρα οι αυτοδιοικητικές αρχές της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, είπε: «Μού κάνει εντύπωση που η αυτοδιοίκηση στη Θεσσαλονίκη ανακαλύπτει τα προβλήματα τόσο καθυστερημένα. Δεν μπορώ να μασάω τα λόγια μου για το Μετρό και το fly over στον περιφερειακό. Έχουμε καταθέσει όλες αυτές τις ενστάσεις από τον Σεπτέμβριο του '19. Το Μετρό ήταν επιλογή του κ. Μητσοτάκη να αλλάξει η μέθοδος όσον αφορά την Βενιζέλου, να σταματήσει το δρομολογημένο έργο, να παρέμβει με τεμαχισμό στα αρχαία και να έχουμε μια καθυστέρηση τεσσάρων - πέντε χρόνων, ενώ υπάρχουν και ανοιχτά ερωτήματα σχετικά με την ιδιωτικοποίηση στο φορέα λειτουργίας. Η πόλη πάντως δεν έχει Μετρό εξαιτίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Το έργο ήταν δρομολογημένο τεχνικά και είχε προχωρήσει στο 75% τουλάχιστον έως το '19».
«Δεύτερον, όταν ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε το fly over τον Σεπτέμβριο του '19 στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης είχαμε επισημάνει ότι το έργο αυτό δεν περιλαμβάνεται στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό για την πόλη, δεν έχει ξεκάθαρη σκοπιμότητα, δεν ξέρουμε τις επιπτώσεις και τα κυκλοφοριακά στην κατασκευή του και δεν είχε περιβαλλοντική αδειοδότηση. Το έργο αυτό ξεκίνησε αυθαίρετα, πολιτικά αυθαίρετα. Δεν ξεκίνησε με βάση ένα σχεδιασμό για την πόλη, δηλαδή για την αναγκαιότητά του και τη δυνατότητα κατασκευής και λειτουργίας του».
Για την περιφερειακή και το fly over σημείωσε ειδικότερα πως υπάρχουν δύο προβλήματα: «το ένα είναι το πώς θα είναι η κυκλοφορία της πόλης όταν κατασκευαστεί, κάτι που δεν υπάρχει εφόσον η πόλη δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη. Βιάστηκαν να κάνουν το διαγωνισμό με ΣΔΙΤ και να βάλουν ανάδοχο. Και το δεύτερο είναι το πώς θα λειτουργεί η πόλη κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Τώρα ασχολούνται με το δεύτερο που επίσης είναι άλυτο και οδηγεί σε έμφραγμα της πόλης. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό και το πρώτο. Γιατί υπάρχει αδειοδοτημένο από το 2019 το έργο της εξωτερικής ανατολικής περιφερειακής, που παρακάμπτει την κίνηση και βγάζει εκτός της πόλης όλα τα μεγάλα φορτία, μαζί με το έργο της διαπλάτυνσης του δρόμου της Χαλκιδικής (Μουδανίων) που μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα αλλά δεν τα προχωράνε! Γιατί από το εμπορικό κέντρο Μακεδονία έχουμε να λύσουμε τη διαπλάτυνση, τις παράνομες εισόδους - εξόδους σε εθνική οδό και τα ηχοπετάσματα».
Επισήμανε ότι θα εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να έχει αποκτήσει ρυθμιστικό σχέδιο, καθώς και ότι δεν έχει σχεδιασμό χρήσεων γης και άρα δεν έχει σχεδιασμό ανάπτυξης, υποδομών, έργων, συγκοινωνίας κι όλα αυτά. «αν θέλουμε να υπάρξει συντονισμός, να υπάρχει μητροπολιτικό σημείο αναφοράς. Άρα να προχωρήσει το Ρυθμιστικό Σχέδιο και η Μητροπολιτική Διοίκηση. Σε αυτό το θέμα πρέπει να πέσει βάρος».
Ο Σ. Φάμελλος στάθηκε στη συνέχεια στις αυτοδιοικητικές εκλογές: «εμείς θέλουμε η αυτοδιοίκηση να έχει το δικό της λόγο και να επιδιώκουμε συνεργασίες όπου μπορούμε, οι οποίες μπορούν να έχουν ένα προοδευτικό πρόσημο».
Σε ερώτηση εάν στη Θεσσαλονίκη και στη Κεντρική Μακεδονία υπάρχει έδαφος συνεργασίες του προοδευτικού χώρου απάντησε: «Νομίζω ότι υπάρχει. Αλλά δυστυχώς υπάρχουν και κομματικοί εγωισμοί και δεν αναφέρομαι στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Δεν μπορεί από τη μία να θες συνεργασίες, αλλά να επιμένεις να ορίζεις τους επικεφαλής με κομματικά κριτήρια. Αν δεν επιτευχθούν προοδευτικά υπερκομματικά σχήματα στις Περιφέρειες και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να καταθέσουμε και υποψηφιότητες οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εγώ θα προτιμούσα οι υποψηφιότητες να εκφράζουν τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την Αυτοδιοίκηση, παρά να είναι κομματικές. Αυτή είναι η αφετηρία στην Αυτοδιοίκηση, θέλω να σέβομαι τον χώρο που υπηρέτησα και γι' αυτό σας έδωσα το παράδειγμα της Αττικής όπου η υποψηφιότητα Ιωακειμίδη είναι αυτοδιοικητική και όχι κομματική»
«Στηρίζουμε μία αυτοδιοίκηση που δεν είναι το μακρύ χέρι του κράτους, αλλά δημοκρατική, αντιπροσωπευτική, με δύναμη στις Κοινότητες. Τώρα έχουμε κοινοτικά Συμβούλια όπως στο Ρύσιο και στον Τρίλοφο αλλά και στο Σοχό που δεν έχουν καμία αρμοδιότητα».
Σχετικά με το Δήμο της Αθήνας υπογράμμισε ότι: «Πρέπει να επιδιώξουμε οι προοδευτικοί πολίτες, τα προοδευτικά σχήματα να πάρουν τη διοίκηση του Δήμου από τον κ. Μπακογιάννη. Εμείς έχουμε πάρει απόφαση να στηρίξουμε την υποψηφιότητα του κ. Νίκου Παππά και θα κάνουμε αυτή την προσπάθεια και αν δεν πετύχει η προετοιμασία της θα δούμε και εναλλακτικές επιλογές. Υπάρχει ακόμα λίγο περιθώριο χρόνου για μία διευρυμένη υποψηφιότητα».