Πολιτική

Η easyjet λανσάρει το πρώτο της υβριδικό αεροπλάνο


Προκειμένου να μειώσει τα αποτύπωμα του άνθρακα των επιβατών, η easyjet  γνωστοποίησε τις προθέσεις της δημιουργήσει ένα επαναστατικό σύστημα καυσίμων των αεροσκαφών της, με μηδενικές εκπομπές τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικονομούν μέχρι και 50.000 τόνους καυσίμων και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο.

Στόχος της είναι το 2020 να δει μια μείωση κατά 7% τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με τις εκπομπές σήμερα, που είναι 81,05 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο/ επιβάτη.

Ο στόχος αυτός συνεπάγεται με μια μείωση της τάξης του 28% τα τελευταία 15 χρόνια.

Η easyJet επενδύει στην τεχνολογία, λειτουργεί αποδοτικά και γεμίζει τις περισσότερες από τις θέσεις της, πράγμα που σημαίνει ότι ένας επιβάτης ταξιδεύοντας με την easyJet, είναι υπεύθυνος για 22% λιγότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν επιβάτη μιας κλασσικής αερογραμμής, όταν και οι δύο διανύουν την ίδια διαδρομή με ίδιου τύπου αεροσκάφος.

Την ιδέα ενός υβριδικού αεροπλάνου είχαν σπουδαστές του Πανεπιστημίου του Cranfield , παγκόσμιο ηγέτη της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και της διοίκησης, οι οποίοι ερωτήθηκαν στο πλαίσιο διαγωνισμού για τα 20α γενέθλια της easyJet, το πώς φαντάζονται ένα αεροπορικό ταξίδι σε 20 χρόνια.

Η easyJet τώρα θα συνεργαστεί με τους εταίρους της βιομηχανίας της και τους προμηθευτές να εφαρμόζουν αυτή την τεχνολογία αιχμής πιο νωρίς από τη υπολόγιζαν, με μια μελέτη που θα πραγματοποιηθεί αργότερα εντός του έτους.

Η λογική του υβριδικού αεροπλάνου στηρίζεται στη χρήση μιας κυψέλης καύσιμου υδρογόνου που βρίσκεται στο αμπάρι του αεροσκάφους. Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα μηδενικών εκπομπών επιτρέπει τη σύλληψη ενέργειας όταν το αεροσκάφος προσγειώνεται την οποία χρησιμοποιεί για να φορτίσει τις ελαφριές μπαταρίες που διαθέτει το σύστημα (κάτι σαν το σύστημα Κινητικής Ενέργειας Recovery (KERS) που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της Formula 1).

Η ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί από το αεροσκάφος - για παράδειγμα όταν βρίσκεται σε τροχοδρόμηση - χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν οι κινητήρες αεριώθησης. Λόγω της συχνότητας και του μικρού μήκους του τομέα δραστηριοτήτων της easyJet, περίπου το 4% του συνόλου των καυσίμων που καταναλώνονται ετησίως χρησιμοποιείται όταν το αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας είναι σε τροχοδρόμηση. Σημειώνεται ότι η μέση τροχοδρόμηση της ΕasyJet είναι 20 λεπτά ανά πτήση δηλαδή περίπου 4.000.000 μίλια κάθε χρόνο. – αντίστοιχα του ταξιδιού μέχρι το φεγγάρι και πίσω, οκτώ φορές.

Κάθε αεροσκάφος θα έχει κινητήρες ισχύος στις κύριες ρόδες τους, ηλεκτρονικά που λειτουργούν με ενέργεια και ελεγκτές συστήματος που θα δώσουν στους πιλότους πλήρη έλεγχο της ταχύτητας, κατεύθυνσης και της πέδησης του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης. Συνεπώς, το σύστημα θα μειώσει, αν δεν καταργήσει εντελώς, την ανάγκη για ελιγμούς των ρυμουλκών των αεροσκαφών μέσα και έξω από τις βάσεις, επιτυγχάνοντας πιο αποτελεσματικούς χρόνους αποεπιβίβασης, καθώς και αποδοτικότητα στην ακρίβεια του χρόνου.

Το μοναδικό απόβλητο που παράγεται είναι καθαρό νερό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξαναγεμίσει το νερό του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Η λογική αναπτύχθηκε από το βραβευμένο Διευθυντή Μηχανικό Ian Davies και την ομάδα του με κάποιες από τις ιδέες των μαθητών οι οποίες συνδυάστηκαν με την αρχική συλλογιστική της easyJet.

Σημειώνεται πως η easyJet διαθέτει ένα στόλο από 243 αεροσκάφη Airbus τύπου A319 και Α320 με μέσο όρο ηλικίας μόλις 6 ετών. Η αεροπορική εταιρία θα ξεκινήσει να λαμβάνει το νέο αεροσκάφος A320neo από τον Ιούλιο 2017 και τα νέα αεροσκάφη θα έχουν περίπου 13- 15% μεγαλύτερη απόδοση καυσίμων από τα αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν.

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις