Παρόλο που η εργασία συχνά μπορεί να μας προκαλεί έντονη κόπωση, άγχος και στρες, αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που ακονίζουν την σκέψη και την κριτική μας ικανότητα. Με λίγα λόγια, μας κάνουν εξυπνότερους.
Σύμφωνα με νέες μελέτες από νευροεπιστήμονες, η εξάσκηση σε ορισμένες νοητικές ικανότητες μπορεί να οικοδομήσει την ικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργάζεται πληροφορίες και να επιλύει προβλήματα.
Φυσικά θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από το να κάθεστε απλά στο γραφείο σας.
Κάθε εργαζόμενος για να μπορεί συνεχώς να βελτιώνεται και να οξύνει τη σκέψη του θα πρέπει να έχει κίνητρα και ερεθίσματα, την αντιμετώπιση ολοένα και πιο δύσκολων καθηκόντων για να “γυμνάζει” τον εγκέφαλό του, λέει ο Michael Merzenich, ο κορυφαίος ερευνητής και συγγραφέας του βιβλίου Soft-Wired, ένα βιβλίο σχετικά με τις πρακτικές εφαρμογές της πλαστικότητας του εγκεφάλου.
“Αναλάβετε εργασίες που είναι αρκετά δύσκολες για να κάνετε κάποια λάθη”.
Η εκπαίδευση ενηλίκων οδηγεί σε καλύτερες επιδόσεις στα τεστ των αφηρημένων εννοιών και στον έλεγχο της προσοχής του ατόμου, σύμφωνα με μια μελέτη του 2014 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις.
Στελέχη και μάνατζερ πρέπει επίσης να αποκλείουν τους περισπασμούς όπως και τα παραϊατρικά και ιατρικά επαγγέλματα, τα οποία απαιτούν από τον εργαζόμενο να μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με πολλά άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο.
Μηχανικοί και προγραμματιστές εργάζονται σκληρά σε βασικά εργασιακά καθήκοντα που θα μπορούσαν να οξύνουν τις γνωστικές τους ικανότητες.
Για την κατασκευή πνευματικού δυναμικού, οι εργαζόμενοι πρέπει να ασχολούνται με τον κόσμο και όλες του τις λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων και της συμπεριφοράς των ανθρώπων γύρω τους, λέει ο Δρ Merzenich, με βάση την έρευνα του. Μια νεοσύλλεκτη πωλήτρια είναι πιθανό να βελτιώσει τις ικανότητες της καθώς μαθαίνει να ακούσει προσεκτικά, να κατανοεί τι θέλουν οι πελάτες και να απαντά σε εκφράσεις του προσώπου και στη γλώσσα του σώματος.
Οι καλοί διευθυντές πρέπει να μάθουν να παλεύουν με αφηρημένα προβλήματα και να ερμηνεύουν τις τάσεις, ενώ ακονίζουν την ικανότητά τους να διαβάζουν τη διάθεση και τη στάση των συναδέλφων.
Η έρευνα δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί που περνούν τη σταδιοδρομία τους σε πολυσύχναστα σχολεία αλληλεπιδρούν με πολλούς ανθρώπους, διατηρούν τις γνωστικές δεξιότητες περισσότερο από τους προγραμματιστές υπολογιστών, οι οποίοι έχουν πιο προηγμένες τεχνικές δεξιότητες, αλλά συχνά εργάζονται σε λιγότερο ενθαρρυντικό περιβάλλον, λέει ο Δρ Green.