Νέα ηλεκτρονική παγίδα στήνει η ΑΑΔΕ στους επαγγελματίες, καθιερώνοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, μέσω του οποίου οι ελεγκτές ανά πάσα στιγμή, θα γνωρίζουν τη δραστηριότητα των φορολογουμένων.
Το νέο καθεστώς θα ισχύσει στην αγορά, σε συνδυασμό με την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και εκτιμούν στην ΑΑΔΕ ότι θα συνδράμει αποφασιστικά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, καθώς θα είναι σχεδόν ανέφικτη η απόκρυψης τζίρου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά:
- Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
- Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες) μέχρι εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.
- Iδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.α.
Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες θα υποχρεωθούν να εγγράφουν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα είναι online με την ΑΑΔΕ τα στοιχεία των πελατών που εισέρχονται για να εξυπηρετηθούν στην επιχείρησή τους.
Στο e-πελατολόγιο και στην πλατφόρμα θα αναγράφουν και το λόγο της επίσκεψης, αν δηλαδή προσήλθαν για νέα παροχή υπηρεσιών ή για συμπληρωματική παροχή υπηρεσιών που εκκρεμούσε από προηγούμενη επίσκεψη κ.λπ.
Η εφορία θα έχει τη δυνατότητα στη συνέχεια, να διασταυρώνει άμεσα, αν, για τις «επισκέψεις» που καταγράφονται στο ηλεκτρονικό πελατολόγιο, εκδόθηκαν στη συνέχεια αποδείξεις για τις αμοιβές που εισέπραξαν και αν διαβιβάστηκαν στο myDATA.
Επίσης, οι επιχειρήσεις θα έχουν πρόβλημα σε περίπτωση επιτόπιου ελέγχου, εάν οι ελεγκτές βρουν στην επιχείρηση πελάτες, οι οποίοι δεν είναι καταχωρημένοι στο e-πελατολόγιο.
Σημειώνεται πως το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί την ηλεκτρονική εκδοχή του χάρτινου πελατολογίου που υποχρεούνταν, μέχρι το 2012, να τηρούν οι ίδιες (σχεδόν) επαγγελματικές κατηγορίες, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λ.π..
Σε αυτό καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Φυσικά η διασταύρωση των στοιχείων του πελατολογίου με τις εκδιδόμενες αποδείξεις ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία, η οποία γινόταν μόνο κατά τη διάρκεια του φορολογικού ελέγχου.
Τώρα, με την ψηφιοποίηση, ο έλεγχος θα είναι άμεσος και αυτόματος.