Media

Η Sony "τα δίνει όλα" στον τομέα των Anime - Πώς σχεδιάζει να "κατατροπώσει" τον ανταγωνισμό


Η πρόβλεψη για τον ιαπωνικό κλάδο αγγίζει τα $60 δισ. έως το 2030

Μια νέα κατεύθυνση στη στρατηγική της αποκάλυψε η Sony Group στην ετήσια Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών (CES) στο Λας Βέγκας, εστιάζοντας σε έναν τομέα που βρίσκεται κάπως κοντά στους κλάδους για τους οποίους είναι γνωστή – τα ηλεκτρονικά, τα βιντεοπαιχνίδια, τις κινηματογραφικές παραγωγές του Χόλιγουντ και την πλούσια δισκογραφική της συλλογή. Η εταιρεία υπέδειξε ότι βασίζει σημαντικό μέρος της μελλοντικής της ανάπτυξης στα anime, την άλλοτε εξειδικευμένη κατηγορία περιεχομένου, που συνεχίζει να εντυπωσιάζει τους αναλυτές ως μία από τις πιο κερδοφόρες πολιτιστικές εξαγωγές της Ιαπωνίας.

Η Sony εργάζεται εδώ και χρόνια για να ενισχύσει την παρουσία της στα anime, αλλά η παρουσίαση της στο CES ήταν η πρώτη φορά που τόνισε δημοσίως την έκταση της επένδυσης της στον τομέα. Στη σκηνή βρέθηκαν ο πρόεδρος και COO της Sony, Χιρόκι Τοτόκι, μαζί με τον Ραχούλ Πουρίνι, πρόεδρο της Crunchyroll – της πλατφόρμας streaming που ειδικεύεται στα anime – και τον Ατσουχίρο Ιουακάμι, πρόεδρο της Aniplex, του κορυφαίου στούντιο anime της εταιρείας στην Ιαπωνία.

Τα δύο τμήματα της Sony έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Η Crunchyroll είδε τη συνδρομητική της βάση να αυξάνεται από 3 εκατομμύρια το 2020 – όταν η Sony εξαγόρασε την υπηρεσία από την AT&T έναντι 1,2 δισ. δολαρίων – σε πάνω από 15 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι τον Ιούλιο του 2023.

Φέτος, η Crunchyroll, η Aniplex και η Sony Pictures συνεργάζονται για την κυκλοφορία του Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle, μιας τριλογίας ταινιών που ολοκληρώνει τη μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή σειρά anime στον κόσμο. Η προηγούμενη ταινία της σειράς, Demon Slayer: Mugen Train, κυκλοφόρησε εν μέσω πανδημίας (2020-2021) και απέφερε 49,5 εκατομμύρια δολάρια στη Βόρεια Αμερική και 473 εκατομμύρια παγκοσμίως – το υψηλότερο ποσό όλων των εποχών για ιαπωνική ταινία κινουμένων σχεδίων.

Η άνοδος του Anime ως παγκόσμιο φαινόμενο

Το ενδιαφέρον για τα anime έχει εκτιναχθεί διεθνώς. Σύμφωνα με την Ένωση Ιαπωνικών Κινουμένων Σχεδίων, η παγκόσμια αγορά anime υπερδιπλασιάστηκε από το 2013 έως το 2023, φτάνοντας τα 22 δισ. δολάρια (3,3 τρισεκατομμύρια γεν). Ειδικά στις γενιές Ζ και Άλφα, το anime είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας. Έρευνες της Crunchyroll δείχνουν ότι το 42% των Αμερικανών Gen Z παρακολουθεί anime εβδομαδιαία, ενώ το 60% των νέων στη Βραζιλία το παρακολουθεί πολλές φορές την εβδομάδα.

Ο Ραχούλ Πουρίνι τόνισε: «Δεν είναι μόνο ένα νεανικό κοινό, αλλά και ένα κοινό με υψηλό επίπεδο αφοσίωσης».

Η Sony, παράλληλα με άλλες μεγάλες εταιρείες όπως η Netflix, η Disney και η Prime Video, ενισχύει τις επενδύσεις της στον τομέα. Παρά τον ανταγωνισμό, η Crunchyroll εκμεταλλεύεται το προβάδισμα που της προσφέρει η στήριξη της Sony στην Ιαπωνία.

«Τα anime αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο με παθιασμένη κοινότητα», δήλωσε ο Τοτόκι, προσθέτοντας πως η Sony στοχεύει να ενισχύσει την εμπειρία των θαυμαστών φέρνοντας αγαπημένες ιστορίες anime σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η επένδυση στη δημιουργία και προώθηση anime, όπως η σειρά Ghost of Tsushima, που βασίζεται στο ομώνυμο παιχνίδι της Sony, ενισχύει την παρουσία της εταιρείας σε αυτό το ταχέως αναπτυσσόμενο πεδίο.

Επενδύσεις και στρατηγικές συνεργασίες

Η στρατηγική της Sony για τα anime δεν περιορίζεται στη δημιουργία περιεχομένου. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία επένδυσε 320 εκατομμύρια δολάρια για να αυξήσει το μερίδιό της στο 10% στην Kadokawa, μία από τις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες παραγωγής manga, anime και παιχνιδιών, περιλαμβανομένου του επιτυχημένου Elden Ring. Οι δύο εταιρείες δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους και τις κοινές επενδύσεις σε παιχνίδια και περιεχόμενο.

Ο ανταγωνισμός, φυσικά, είναι έντονος. Υπηρεσίες όπως το Netflix και το Prime Video έχουν επενδύσει σημαντικά για να αποκτήσουν δικαιώματα στα κορυφαία anime και ταλέντα, με το Netflix να δηλώνει ότι περίπου το 50% των 283 εκατομμυρίων συνδρομητών του έχει παρακολουθήσει anime.

Παρ’ όλα αυτά, η Crunchyroll προωθεί μια πιο εξειδικευμένη προσέγγιση. «Δεν θέλουμε να είμαστε “όλα για όλους”, όπως οι γενικές υπηρεσίες streaming. Επιδιώκουμε να είμαστε “όλα για τους fans των anime”», δήλωσε ο Πουρίνι.

Η πλατφόρμα Crunchyroll προσφέρει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα για τους λάτρεις των anime, που περιλαμβάνει streaming, gaming, εμπορεύματα και μουσική. Επιπλέον, αποτελεί βασικό υποστηρικτή των διεθνών εκδηλώσεων anime, ενισχύοντας τη σύνδεση με το κοινό της.

Νέα εφαρμογή για Manga

Στη CES, η Crunchyroll αποκάλυψε μια νέα εφαρμογή για την ανάγνωση ιαπωνικών manga. Η εφαρμογή, που θα είναι διαθέσιμη ως premium επιλογή στους συνδρομητές, προσφέρει καταλόγους από διάσημους εκδότες και επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύψουν τις δημιουργίες που ενέπνευσαν τα αγαπημένα τους anime.

Ο Πουρίνι τόνισε: «Το Crunchyroll Manga θα είναι μία κορυφαία online εφαρμογή για manga, που θα προσφέρει στους fans ασύγκριτη πρόσβαση στα οραματικά έργα που αποτελούν την πηγή έμπνευσης των anime».

Ένα μέλλον γεμάτο προοπτικές

Η δέσμευση της Sony να ενισχύσει τον τομέα των anime συνδυάζεται με την ευρύτερη στρατηγική της για να μετατραπεί από κατασκευαστής συσκευών σε παγκόσμιο κολοσσό περιεχομένου. Ο CEO της Sony, Κένιτσιρο Γιοσίντα, δήλωσε: «Αξιαγάπητοι χαρακτήρες και πνευματική ιδιοκτησία μπορούν να ζήσουν για 30, 50 ή και 100 χρόνια. Αυτές είναι επενδύσεις που θέλουμε να κάνουμε για βιώσιμη ανάπτυξη».

Από τις επενδύσεις της Crunchyroll μέχρι τις στρατηγικές συνεργασίες και τις νέες σειρές anime, η Sony δείχνει ξεκάθαρα ότι τα anime είναι όχι μόνο ένα κομμάτι του μέλλοντός της, αλλά ένας από τους βασικούς πυλώνες της ανάπτυξής της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα