Την δυνατότητα να υποβάλλουν τα παράπονα τους στον Μεσολαβητή Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ) ηλεκτρονικά και μέσω του κινητού τηλεφώνου ή της ταμπλέτας θα έχουν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους οι πολίτες.
Ήδη, όπως αναφέρει ο επικεφαλής του θεσμού Δημήτρης Παυλάκης, η διαδικασία συλλογής και καταγραφής των παραπόνων είτε γραπτών είτε τηλεφωνικών έχει πλήρως αυτοματοποιηθεί και γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο με αποτέλεσμα ο χρόνος απάντησης να έχει μειωθεί στο μέγιστο τις 31 ημέρες.
Σε σχέση με τρία χρόνια πριν, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό πρακτορείο ο κ. Παυλάκης, ο μέσος χρόνος έχει βελτιωθεί κατά 56,3%.
Σύμφωνα με τα πρώτα απολογιστικά στοιχεία του ΜΤΕΥ για το 2015, δέχθηκε συνολικά 10.332 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις πολιτών στο γραφείο του Μεσολαβητή Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών εκ των οποίων 8.893 αφορούσαν συναλλαγές ιδιωτών ενώ 933 επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις.
Επίσης, έλαβε 1.692 γραπτά παράπονα. Από αυτά, 1.425 αφορούσαν τραπεζικές συναλλαγές ιδιωτών, 183 επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων και 84 επενδυτικές συναλλαγές. Συνολικά, το 2015 διεκπεραιώθηκαν 1.667 γραπτές υποθέσεις. Επίσης, καταγράφηκαν 29.300 περίπου επισκέψεις στην ιστοσελίδα του θεσμού (www.hobis.gr). Αξίζει να σημειωθεί ότι το 70% των παραπόνων επιλύθηκαν υπέρ των πολιτών.
Ο ΜΤΕΥ εξετάζει διαφορές που ανακύπτουν από την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών (καταθέσεις, δάνεια, κάρτες κ.λπ.) αλλά και επενδυτικών υπηρεσιών (μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα κ.λπ.) που προσφέρονται από τράπεζες ή επενδυτικές εταιρείες (Χρηματιστηριακές Εταιρίες, Εταιρίες μέλη της Ε.Θ.Ε και Εταιρίες Επενδυτικής Διαμεσολάβησης) που συμμετέχουν ή συνεργάζονται με τον θεσμό και είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Επιπλέον, ο ΜΤΕΥ εξετάζει διασυνοριακές διαφορές ως μέλος του FIN-NET (Δίκτυο Εξωδικαστικών Διασυνοριακών Καταγγελιών στον Τομέα των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών, http://ec.europa.eu/fin-net), παρέχοντας ενημέρωση και βοήθεια σε καταναλωτές που διαμένουν στην Ελλάδα για τη διευθέτηση προβλημάτων που ανέκυψαν από τραπεζικές ή επενδυτικές συναλλαγές τους σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), καθώς και παράπονα καταναλωτών άλλων κρατών-μελών της ΕΕ και του ΕΟΧ που ανέκυψαν από συναλλαγές τους με τράπεζες ή επενδυτικές εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, που συμμετέχουν ή συνεργάζονται με τον θεσμό.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τον ΜΤΕΥ στο 10440 (αστική χρέωση) ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@hobis.gr