«Βρισκόμαστε σε μια στιγμή που οι οικογένειες των θυμάτων ακόμη δεν έχουν θάψει τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Και όποιος έχει δημόσιο λόγο αυτό πρέπει να το λαμβάνει σοβαρά υπόψη. Βρισκόμαστε ακόμα σε μια στιγμή που το κρίσιμο, ειδικά για το πολιτικό προσωπικό, είναι να ακούσουμε. Να ακούσουμε με προσοχή αυτούς που εδώ και πολύ καιρό μιλούσαν και προειδοποιούσαν για αυτό που έγινε και αναφέρομαι πρώτα απ' όλα στους μηχανοδηγούς», δήλωσε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, σε συνέντευξή του το βράδυ της Δευτέρας στο Kontra Channel.
«Το σωματείο των μηχανοδηγών είχε στείλει τρία εξώδικα το 2021 και το 2022, τα οποία δυστυχώς περιέγραφαν το τραγικό γεγονός που ζήσαμε», σημείωσε.
«Το πρώτο βράδυ μετά την τραγωδία είδαμε μία χαρακτηριστική εικόνα στη Θεσσαλονίκη. Φοιτητές και φοιτήτριες είχαν συγκεντρωθεί έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό, έκλαιγαν, άφηναν λουλούδια και μέσα στο σταθμό ήταν μία πάνοπλη διμοιρία ΜΑΤ έτοιμη να επέμβει. Αυτό δεν μπορεί να είναι εικόνα μιας χώρας που πενθεί», τόνισε, «για να μη φτάσουμε καν στο τι έγινε στη συγκέντρωση της Κυριακής στο Σύνταγμα, όπου είδαμε σε βίντεο άνδρες των ΜΑΤ να πετούν πέτρες και μάρμαρα…».
«Αυτή τη στιγμή οι πολίτες θα μας κρίνουν όλους πολύ αυστηρά. Το πολιτικό προσωπικό, τους ανθρώπους της Δικαιοσύνης που τα προηγούμενα χρόνια με πολύ μεγάλη ευκολία έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των εργαζόμενων στον κλάδο, κάτι που βοήθησε πολύ και το πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο που διαμόρφωσε ο νόμος Χατζηδάκη», είπε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Θα κριθούν όμως και τα μέσα ενημέρωσης για το κατά πόσο είχαν φτάσει εκεί οι κραυγές των ανθρώπων που μιλούσαν για τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο», υπογράμμισε.
«Το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ένα τεράστιο έργο για το οποίο είχε έρθει εδώ η Ευρωπαία επίτροπος. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τραγικό δυστύχημα έγινε με διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και όχι όταν είχαμε ακόμα μονή γραμμή σε πολλά μέρη, αυτό δείχνει πόσο βαθιά είναι τα προβλήματα», επισήμανε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Επίσης, εκείνη την περίοδο, σε κάθε κεντρικό σταθμό του δικτύου, υπήρχαν τρία έμπειρα στελέχη ευθύνης, δύο σταθμάρχες και ένας κλειδούχος. Δεν υποτιμώ καθόλου τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως το λάθος είναι όσων επέτρεψαν σε μια τόσο κομβική θέση, στο σταθμό της Λάρισας, να είναι ένας άνθρωπος χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση και να είναι μόνος του», είπε.
«Ακόμα, όπως έχουν υποστηρίξει άνθρωποι του ΟΣΕ και δεν έχει διαψευστεί, μέχρι το 2020 υπήρχε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου που λειτουργούσε στα κεντρικά του ΟΣΕ στην Καρόλου. Ένα κέντρο στο οποίο γινόταν παρακολούθηση της κίνησης των τρένων σε όλο το δίκτυο, το οποίο διαλύθηκε μετά το '20», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
Αναφερθείς στη σύμβαση για το έργο της τηλεδιοίκησης, εξήγησε: «το 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε μια σύμβαση "τρύπια", μία σύμβαση για την οποία ο ΕΡΓΟΣΕ δεν παραλάμβανε τις μελέτες γιατί είχαν πάρα πολλά προβλήματα, μία σύμβαση με δικαστικές εκκρεμότητες, για την οποία παρενέβη και η ΕΔΕΛ». «Το 2019 η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρέλαβε όχι απλά σύμβαση αλλά έργο υπό εκτέλεση, το οποίο προβλεπόταν να ολοκληρωθεί το 2020. Από τότε μέχρι σήμερα και οι μηχανοδηγοί ρωτούν πού είναι το έργο», είπε.
«Τον Απρίλιο του 2022 παραιτήθηκε ο επικεφαλής του έργου. Η κυβέρνηση της οποίας ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, 15 μέρες πριν το τραγικό δυστύχημα φώναζε στην αντιπολίτευση ότι είναι ντροπή να θέτει ζητήματα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο, οφείλει εξηγήσεις πρώτα απ' όλα στην κοινωνία», δήλωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
Πρόσθεσε δε ότι «όλες αυτές τις μέρες μετά το δυστύχημα η κυβέρνηση δεν επεδίωξε να έχει καμία επαφή με το σωματείο των μηχανοδηγών».
«Είναι πολύ αντιφατικό ότι ο κ. Μητσοτάκης, στο τηλεοπτικό του μήνυμα την πρώτη μέρα, βιάστηκε να βγάλει πόρισμα μιλώντας για "τραγικό ανθρώπινο λάθος", ενώ στη συνέχεια έφτιαξε επιτροπή για να διερευνήσει τα αίτια. Όπως είναι επίσης αντιφατικό το ότι στην τελευταία του ανάρτηση, ο κ. Μητσοτάκης αναγκάστηκε να φτάσει στα χρόνια του Σημίτη για πετάξει τις ευθύνες από πάνω του», σχολίασε.
Όσον αφορά την πρόσληψη του σταθμάρχη στη Λάρισα, σημείωσε: «η προκήρυξη του ΟΣΕ βγαίνει στις 7 Απριλίου με όριο ηλικίας τα 48 έτη, στις 25 Μαΐου γίνεται η μετάταξη και στις 30 Μαΐου βγαίνει υπουργική απόφαση η οποία αλλάζει τα ηλικιακά όρια». «Το αν αυτό είναι ή όχι ρουσφέτι ας το θέσουμε στην κρίση των πολιτών», κατέληξε ο Νάσος Ηλιόπουλος.