Η προστασία των φορολογουμένων και τη διασφάλιση των συναλλαγών είναι ο στόχος του εν λόγω εγχειρήματος όπως εξήγησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Πιο συγκεκριμένα, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, στις 6 Ιουλίου 2018, τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση Βασικών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων», στο δικτυακό τόπο www.aade.gr (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»).
Με τη χρήση αυτής της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.
H υπηρεσία στοχεύει στην προστασία των φορολογουμένων και τη διασφάλιση των συναλλαγών, με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα. Παρέχεται κατόπιν γνωμοδότησης της Α.Π.Δ.Π.Χ. (με αριθ. 1/2011) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 3842/2010 Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει καθώς και το εδάφιο (ι) του άρθρου 17 – Διαφύλαξη πληροφοριών - Απόρρητο του ν. 4174/2013 περί Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
Πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας, που συνίσταται στην επικαιροποίηση των Όρων Χρήσης της και στον εμπλουτισμό της με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς Φ.Π.Α. και η προβολή ιστορικού, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQs) για την υποβοήθηση των χρηστών.
Διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων.