Ικανοποιητικά είναι τα νέα για την εγχώρια κατανάλωση αν και η άνοδος του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης κρίνεται - ακόμη - ισχνή. Πιο αναλυτικά, στις 67 μονάδες ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen στην Ελλάδα το β’ τρίμηνο 2018 σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence. Παρ’ όλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από το ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 87 μονάδες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία:
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οκτώ στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 77%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επίσης, το 76% των ερωτώμενων αμφιβάλλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια - τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (29%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (27%). Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες τρεις ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.
Το β’ τρίμηνο του 2018, ένας στους δέκα Έλληνες ανησυχεί για την εγκληματικότητα (14%) αναδεικνύοντάς την ως την 5η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).
Τέλος, επτά στους δέκα Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.
Ειδικότερα, οι τρεις κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%), στη μείωση των δαπανών, της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (65%) και στα έξοδα για ρουχισμό (61%)