Προγραμματική συμφωνία για την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψαν σήμερα, 14 Ιανουαρίου 2020, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος.
Η προγραμματική συμφωνία είναι η πρώτη που συνάπτεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ). Η συνεργασία αποσκοπεί στην απομείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής λειτουργίας του Υπουργείου.
Θα συσταθεί διμερής ομάδα εργασίας, υπεύθυνη για την ταχεία και αποτελεσματική εξέλιξη των καθορισμένων δράσεων απλούστευσης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών. Επιπλέον, θα εργαστεί για την ανάδειξη και άλλων έργων που κρίνονται απαραίτητα προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς τόνισε: «Η σημερινή προγραμματική συμφωνία, η οποία είναι η πρώτη που υπογράφεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, έχει ως στόχο την απλοποίηση και ακολούθως την ψηφιοποίηση σειράς σημαντικών διαδικασιών, όπως αυτές που αφορούν στην έκδοση αδειών οδήγησης, την μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ. Η σημερινή συμφωνία εγγυάται ότι γραφειοκρατικά εμπόδια τα οποία ταλαιπωρούσαν για χρόνια τους πολίτες, σταματούν οριστικά να υπάρχουν. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προκειμένου να γίνουν γρήγορα οι ενέργειες που θα εξασφαλίσουν στους πολίτες ευκολία στις συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο και ουσιωδώς βελτιωμένες παρεχόμενες υπηρεσίες», είπε.
Παράλληλα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το πρώτο που υπογράφει προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την Απλούστευση και Ψηφιοποίηση των Διαδικασιών. Η Δημόσια Διοίκηση χρειάζεται εργαλεία για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και προχωράμε γρήγορα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως άλλωστε έχει ζητήσει ο Πρωθυπουργός. Η Συμφωνία θα διευκολύνει διαδικασίες που αφορούν μεταξύ άλλων, στην έκδοση διπλωμάτων και τη μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας, στον έλεγχο της συμπεριφοράς των οδηγών μέσω του point system, αλλά και στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των αδειών των υδατοδρομίων», σημείωσε.
Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος δήλωσε: «Με την υπογραφή της σημερινής Προγραμματικής Συμφωνίας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέτουμε τις βάσεις για να βάλουμε οριστικά τέλος σε μια σειρά από «ουρές» που ταλαιπωρούν για χρόνια πολίτες και επιχειρήσεις, επιβαρύνοντας την ίδια στιγμή το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών. Με την απλοποίηση και την ακόλουθη ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα 13 έργα που έχουν συμφωνηθεί με το ΥΠ.Υ.ΜΕ. εργαζόμαστε με μοναδικό μας στόχο να μετασχηματίσουμε πλήρως την εμπειρία των πολιτών και των επιχειρήσεων στις καθημερινές συνδιαλλαγές τους με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή με την απλοποίηση και την επιτάχυνση των διαδικασιών, επιτυγχάνουμε την αποσυμφόρηση του Δημοσίου από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, εξοικονομώντας πόρους, «χαμένες» εργατοώρες και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ παράλληλα, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Με την υπογραφή τόσο της σημερινής συμφωνίας, αλλά και εκείνων που θα ακολουθήσουν, απαρέγκλιτος στόχος μας είναι στο εξής το ελληνικό δημόσιο να λειτουργεί στα πρότυπα των θεσμικά ανεπτυγμένων κρατών της Ε.Ε».
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος υπογράμμισε: «Οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι επιτελικού χαρακτήρα και πέρα από τον πολίτη, η απλοποίηση των διαδικασιών και η αυτοματοποίησή τους, θα προσφέρει τον απαραίτητο χρόνο στο υπουργείο να επιτελέσει καλύτερα τη δουλειά του. Θα ήθελα επίσης να υπογραμμίσω ότι εμείς συνεργαζόμαστε με τους πολίτες, αλλά και με κλάδους και είναι σημαντικό να δούμε μια προσέγγιση πιο πρακτική με τους χρήστες», κατέληξε.