Για την ανάκτηση πολύτιμων πρώτων υλών για νέες μπαταρίες, οι παλιές μπαταρίες από ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να ανακυκλωθούν. Εναλλακτικά, οι μπαταρίες μπορούν επίσης να επαναχρησιμοποιηθούν ως σταθερές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας, συμβάλλοντας στην ενσωμάτωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, στην απορρόφηση των φορτίων αιχμής και ως εκ τούτου, στην αύξηση της ασφάλειας του εφοδιασμού. Τόσο η ανακύκλωση όσο και η παράταση του κύκλου ζωής μέσω δευτερογενούς χρήσης, είναι σημαντικές αρχές της κυκλικής οικονομίας. Αλλά ποιο είναι καλύτερο – οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να ανακυκλώνονται αμέσως, ή να επαναχρησιμοποιούνται πρώτα;
Μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Μύνστερ, το Ερευνητικό Κέντρο Fraunhofer για Κυψέλες Μπαταριών (FFB) και το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley (ΗΠΑ) διερεύνησε αυτό το ερώτημα, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την πολιτεία της Καλιφόρνια των ΗΠΑ και τώρα δημοσίευσε τα αποτελέσματά της. Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα, ότι η χρήση παλαιών μπαταριών ως σταθερών συσκευών αποθήκευσης ενέργειας, συμβάλλει πιο αποτελεσματικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μακροπρόθεσμα, από την άμεση ανακύκλωση. Ως εκ τούτου, συνιστούν στις χώρες με υψηλό μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, να επαναχρησιμοποιούν αρχικά τις παλιές μπαταρίες από ηλεκτρικά αυτοκίνητα και υβριδικά plug-in, ως σταθερές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας.
Διαβάστε περισσότερα στο carselectric.gr