Στο φετινό Super Bowl, όπου οι διαφημίσεις ήταν γεμάτες από αστέρες και χιουμοριστικά σκετς, η Jeep επέλεξε να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο. Αντί για ένα spot 30 δευτερολέπτων γεμάτο cameo εμφανίσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε μια δίλεπτη ταινία μικρού μήκους, με τίτλο Owner’s Manual, σε σκηνοθεσία του Τζέιμς Μάνγκολντ (A Complete Unknown, Indiana Jones and the Dial of Destiny), με πρωταγωνιστή τον Χάρισον Φορντ.
Σε έναν αγώνα με καταιγιστική δράση, η Jeep πήγε αντίθετα στο ρεύμα, επενδύοντας σε μια ατμοσφαιρική αφήγηση που χτίζει σταδιακά το ενδιαφέρον.
«Δουλέψαμε πολύ στενά για να δημιουργήσουμε μια ταινία που ξεχωρίζει με την ηρεμία της, σε πλήρη αντίθεση με ό,τι περιμένει κανείς από τις διαφημίσεις του Super Bowl, αλλά απόλυτα συνεπείς με το ύφος που έχουμε ακολουθήσει σε παλαιότερες εμφανίσεις μας στη διοργάνωση», δήλωσε ο Ολιβιέ Φρανσουά, παγκόσμιος CMO της Stellantis, μητρικής εταιρείας της Jeep.
Στην ταινία, ο Φορντ αναφέρεται στις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η ζωή, επισημαίνοντας πως, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, οι άνθρωποι δεν έχουν ένα εγχειρίδιο χρήσης που να τους καθοδηγεί στις επιλογές τους. Γι’ αυτό, όπως λέει, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να επιλέξουν ό,τι τους κάνει ευτυχισμένους.
«Είπα το “ναι” σε αυτή τη διαφήμιση εξαιτίας του σεναρίου. Πρόκειται για ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη ζωή, που καταλήγει με κάποιον να μπαίνει σε ένα Jeep. Αυτό είναι το “δωράκι” της διαφήμισης», δήλωσε ο Φορντ. «Δεν χρειαζόταν να ξανασυστηθώ, να υπενθυμίσω ότι έχω υπάρξει πολλά πράγματα στη ζωή μου ή να παραπέμψω στις ταινίες μου. Είναι απλά μια ήρεμη κουβέντα, κάποιος που μοιράζεται μια ιδέα. Μου άρεσε πολύ το πώς εξελίχθηκε».
Η ταινία, μάλιστα, δεν διστάζει να «πειράξει» έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Jeep, τη Ford, σε μια σκηνή όπου ένα Jeep Wrangler προσπερνά ένα Ford Bronco. Ο ίδιος ο Φορντ ρίχνει και μια χιουμοριστική ατάκα:
«Διάλεξε ό,τι σε κάνει ευτυχισμένο. Οι φίλοι μου, η οικογένειά μου, η δουλειά μου με κάνουν ευτυχισμένο. Αυτό το Jeep με κάνει ευτυχισμένο… ακόμη κι αν το όνομά μου είναι Φορντ», λέει χαμογελώντας. «Αυτό είναι το δικό μου εγχειρίδιο χρήσης. Βγες έξω. Γράψε τη δική σου ιστορία».
Το Super Bowl δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της χρονιάς αλλά και η κορυφαία τηλεοπτική και διαφημιστική διοργάνωση. Σύμφωνα με το Hollywood Reporter, φέτος περίπου 80-100 διασημότητες εμφανίστηκαν σε διαφημίσεις, με την αμοιβή ενός A-lister να κυμαίνεται από 3 έως 5 εκατομμύρια δολάρια.
Κι όμως, ενώ άλλες εταιρείες επέλεξαν τη χολιγουντιανή λάμψη και τα πολυάριθμα cameo, η Jeep κράτησε τα πράγματα απλά – αλλά με έναν από τους μεγαλύτερους σταρ του πλανήτη.