Επιχειρήσεις

ΕΕ: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν την ίδια νομοθεσία και μετά το Brexit


Μόλις λίγες μέρες πριν από τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τους διαπραγματευτές να δώσουν μεγάλη προσοχή σε θέματα που έχουν σχέση με την αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η μεγαλύτερη ανησυχία εστιάζεται στο γεγονός αν μετά από τo Brexit τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται στην Μ. Βρετανία θα εξακολουθούν να πωλούνται στην ΕΕ σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές στους τομείς του περιβάλλοντος και της ασφάλειας των επιβατών και των πεζών.

«Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκρινίσει τον τρόπο με τον οποίο οι υπάρχουσες εγκρίσεις μπορούν να μεταφερθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 κρατών στη Μ. Βρετανία και το αντίστροφο. Επίσης οι δύο πλευρές θα πρέπει να αναγνωρίσουν αμοιβαία τις εγκρίσεις οχημάτων μετά το Brexit, καθώς η Μ. Βρετανία θα πρέπει να παραμείνει ευθυγραμμισμένη με όλη τη σχετική νομοθεσία της ΕΕ», δηλώνει μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα είναι εάν η βρετανική αγορά αυτοκινήτων, η δεύτερη μεγαλύτερη της Ευρώπης, θα εφαρμόσει μετά το 2021 τα νέα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πλέον πρώτη προτεραιότητα της ΑCEA είναι η διατήρηση των προδιαγραφών που ισχύουν σήμερα.

Επιπλέον, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός ότι μετά το Brexit θα αλλάξουν όλοι οι τελωνειακοί έλεγχοι με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθυστερήσεις που θα έχει ως συνέπεια τη μείωση της παραγωγικότητας. Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός της πιθανής αύξησης της φορολογίας για τα αυτοκίνητα που θα εξάγονται από τη Μ. Βρετανία, πράγμα που αν εφαρμοστεί αναμένεται να μειώσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις