Με Ιταλούς στο «τιμόνι» τα ελληνικά τρένα… απογειώνονται και γίνονται αποδοτική επιχείρηση με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.
Ένα χρόνο μετά την ανάληψη του ελέγχου της από την κρατική εταιρεία των ιταλικών σιδηροδρόμων (Ferrovie dello Stato Italiane FSI), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτυγχάνει εντυπωσιακές επιδόσεις, έχει διπλασιάσει το μεταφορικό έργο της και σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις.
Πρώτη κίνηση θα είναι η εξαγορά της εταιρείας συντήρησης και διαχείρισης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) του πάλαι ποτέ ΟΣΕ.
Στο στρατηγικό σχεδιασμό προβλέπεται επίσης η προμήθεια νέων συρμών, η αύξηση των δρομολογίων και η πραγματοποίηση επενδύσεων 500 εκατ. ευρώ σε δίκτυα, υποδομές και σιδηροδρομικά οχήματα.
Εμφαση θα δοθεί στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπου εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση μπορεί να αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης θα γίνουν και στον Προαστιακό.
Παρουσιάζοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό της FSI για την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος των ιταλικών σιδηροδρόμων Renato Mazzoncini είπε ότι μεγάλες δυνατότητες υπάρχουν για την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, δεδομένου ότι η Cosco θέλει να μετατρέψει τον Πειραιά σε κέντρο διακίνησης προϊόντων προς την Ευρώπη, ενώ ανάλογα πλάνα προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη έχουν και οι νέοι ιδιοκτήτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.