Την απόσυρση από την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου αποφάσισαν δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Stellantis και η Renault, σηματοδοτώντας μια σημαντική καμπή στην κατεύθυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τις λύσεις μηδενικών εκπομπών.
Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, οι δύο εταιρείες προχωρούν σε επαναξιολόγηση των επενδύσεών τους, προτάσσοντας ως προτεραιότητα τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, σε μια περίοδο που η αγορά αναδιατάσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO₂ καθίστανται αυστηρότεροι.
Στις 16 Ιουλίου, η Stellantis (ιδιοκτήτρια των μαρκών Peugeot, Fiat και Opel) ανακοίνωσε την παύση της ανάπτυξης υδρογονοκίνητων οχημάτων και την απόσυρση της σειράς Van Pro One. Παράλληλα, κατέγραψε ζημία ύψους 733 εκατ. ευρώ από απομείωση επενδύσεων σε υποδομές και έρευνα για τις κυψέλες καυσίμου.
«Η αγορά υδρογόνου παραμένει εξειδικευμένη, χωρίς μεσοπρόθεσμη προοπτική οικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, COO της Stellantis για την Ευρώπη. «Χρειάζονται καθαρές και υπεύθυνες στρατηγικές επιλογές για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας».
Ανάλογη στάση υιοθέτησε και η Renault, περιορίζοντας τις φιλοδοξίες της στον τομέα των κυψελών καυσίμου, εστιάζοντας πλέον αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.