Στο φτηνό ασφάλιστρο αυτοκινήτου, στις πρακτικές του bancassurance, στους μαύρους κωδικούς και κυρίως στο σημαντικό ρόλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ως βασικό κορμό των ασφαλιστικών εργασιών επικεντρώνει το βάρος της σημερινής του συνέντευξης στο Sofokleousin.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife Ασφαλιστικής, Γιάννης Βοτσαρίδης στο πλαίσιο της χορηγίας επικοινωνίας σήμερα στην ημερίδα της Insurance Forum & του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Ηρακλείου Κρήτης, υπερθεματίζοντας τα οφέλη που προσφέρει η διαπροσωπική επαφή με τον πελάτη.
Στηλιτεύει το γεγονός πως οι καταναλωτές βρίσκονται πολλές φορές στο έλεος των «ψιλών γραμμάτων» όταν κατέχουν ασφάλιστρο είτε μέσω online πωλήσεων, είτε μέσω bancassurance. Σχολιάζοντας το φαινόμενο των μαύρων κωδικών υπογραμμίζει τις ποινές και τα πρόστιμα που υπάρχουν και για τους άμεσα υπαίτιους αλλά και για τις Ασφαλιστικές Εταιρίες που συνεργάζονται μαζί τους. Αναφερόμενος στον ανταγωνισμό, ο Γιάννης Βοτσαρίδης επισημαίνει πως πράγματι ισχύει το ρητό «ότι δίνεις παίρνεις» επισημαίνοντας πως μια εταιρία είναι ανταγωνιστική όταν επενδύει στη Ποιότητα και τη Μοναδικότητα. Αναλυτικά:
Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου και τον Βάϊο Κρόκο
- Το ανταγωνιστικό ασφάλιστρο είναι και απαραίτητα το φτηνό;
Το ανταγωνιστικό ασφάλιστρο δεν είναι απαραίτητα το Φτηνό Ασφάλιστρο. Μια Εταιρία μπορεί να είναι ανταγωνιστική, ορίζοντας ένα λογικό – όχι χαμηλό – ασφάλιστρο και, παράλληλα να προσφέρει επιπλέον παροχές σε υφιστάμενα Συμβόλαια, άριστες υπηρεσίες μετά την πώληση, ταχεία και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, γρήγορη αποζημίωση, διευκολύνσεις στη σύνταξη και την πληρωμή των συμβολαίων μέσω της διαδικτυακής Τεχνολογίας, υψηλή φερεγγυότητα, συνεχώς ανανεούμενα Προγράμματα, καινοτομία, ανθρώπινη επικοινωνία.
Ουσιαστικά μια εταιρία είναι, εκ των πραγμάτων, ανταγωνιστική όταν επενδύει στην Ποιότητα και τη Μοναδικότητα.
- Τι παγίδες κρύβει ένα φτηνό ασφάλιστρο αυτοκινήτου; Αντιμετωπίζεται το πρόβλημα αν προκύψει;
Η πολιτική του φτηνού Ασφαλίστρου, πέραν του ότι είναι αθέμιτη και δεοντολογικά απαράδεκτη, προσφέρει στον πελάτη και υπηρεσίες ανάλογες των Τιμολογίων της. Είναι το περίφημο «ότι δίνεις παίρνεις». Το φθηνό ασφάλιστρο που προσφέρεται συχνά σε on line πωλήσεις, πάσχει από ένα διαπιστωμένο έλλειμμα διαπροσωπικής επαφής, που στο χώρο της Ασφάλισης κρίνεται απαραίτητο για τον πελάτη. Όταν εμφανίζεται το πρόβλημα, ο πελάτης έχει ανάγκη να απευθυνθεί σε ένα πρόσωπο που εμπιστεύεται:
Στον Πράκτορα του, στο Διαμεσολαβητή του, αλλά σίγουρα όχι σε ένα τηλεφωνητή. Επιπλέον, στα Συμβόλαια «φθηνού ασφαλίστρου» μπορεί να υπάρξουν προβλήματα «ψιλών γραμμάτων», θέματα ανειδίκευτων υπαλλήλων που διεκπεραιώνουν ασφαλιστικές εργασίες (όπως στις Τραπεζικές Ασφαλιστικές), περιπτώσεις μη αποδοχής του Συστήματος Φιλικού Διακανονισμού κ.ά. Αν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα, εάν προκύψει; Πιθανόν, αλλά σίγουρα όχι χωρίς την αντίστοιχη ταλαιπωρία για τον πελάτη
- Πιστεύετε στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, ποιος ο ρόλος της στην νέα πραγματικότητα απέναντι στην ασφαλιστική και τον καταναλωτή ;
Εμείς, στην Interlife πιστεύουμε ότι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι ο κορμός των ασφαλιστικών εργασιών. Εκτός του ότι έχει μια βαθιά εμπειρία και διαρκή ενημέρωση για τη δουλειά του, έχει ατομικό φάκελο για τον κάθε πελάτη του και εξασφαλίζει την προσωπική επαφή που είναι απαραίτητη στην περίπτωση που θα υπάρξει κάποια ζημία. Η Interlife προσφέρει στους συνεργάτες της Διαμεσολαβητές υψηλής Τεχνολογίας ψηφιακές υπηρεσίες και διευρυμένο ωράριο επαφής (24 ώρες το 24ωρο) που διευκολύνουν σημαντικά τη δουλειά τους.
Πιστεύουμε ότι, παρά την μεγάλη διάδοση των on-line ασφαλίσεων, οι Διαμεσολαβητές είναι διαχρονική αξία και θα συνεχίσουν και στο μέλλον να είναι το σημαντικότερο Δίκτυο Πωλήσεων για τις Ασφαλιστικές Εταιρίες. Είναι σημαντικό και οι ίδιοι, και για το συμφέρον των πελατών τους, να είναι προσεκτικοί ως προς τις επιλογές τους –με ποιες Εταιρίες συνεργάζονται.
- Οι τράπεζες είναι εχθρός ή φίλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;
Ο τρόπος με τον οποίο πωλούν οι Τράπεζες Ασφαλιστικά Προϊόντα παραβιάζει, ουσιαστικά, τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές, αξιοποιώντας την εταιρική τους σχέση με τον πελάτη και την εξάρτηση που, πιθανόν, αυτός έχει από την Τράπεζα. Απασχολούν για ασφαλιστικές εργασίες υπαλλήλους που δεν έχουν καμία σχέση και καμία εμπειρία ασφαλιστικών εργασιών και ο οποίος δεν είναι σε θέση να διεκπεραιώσει θέματα αποζημιώσεων, εάν προκύψει πρόβλημα.
Ο ασφαλισμένος σε bancassurance είναι στο έλεος των «ψιλών γραμμάτων» των Συμβολαίων και του απρόσωπου συστήματος, διαχείρισης της Τράπεζας, που ενδιαφέρεται, τελικά, μόνον για το ύψος της προμήθειας ενός Ασφαλιστικού Συμβολαίου, έσοδο πολύ σημαντικό για το ταμείο της.
- Το φαινόμενο των Μαύρων Κωδικών τι επιπτώσεις προκαλεί στην ασφαλιστική αγορά; Είναι αλήθεια ότι συντηρούνται και καθοδηγούνται από τις ασφαλιστικές;
Δεν πιστεύω ότι οι μαύροι κωδικοί καθοδηγούνται από τις Ασφαλιστικές –και αν αυτό συμβαίνει, σίγουρα θα πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις. Το φαινόμενο αυτό, ωστόσο υπάρχει και πρέπει να παταχθεί, διότι βλάπτει σοβαρά τα συμφέροντα των Διαμεσολαβητών, οι οποίοι δουλεύουν νόμιμα και πληρώνουν φόρους και εισφορές.
Εξάλλου υπάρχουν ποινές και πρόστιμα και για τους άμεσα υπαίτιους αλλά και για τις Ασφαλιστικές Εταιρίες που συνεργάζονται μαζί τους.