Το υπουργείο Υποδομών άναψε το πράσινο φως για την ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως οριστικού Αναδόχου για το έργο παραχώρησης του βασικού μεσαίου τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Τον Απρίλιο του 2024, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί προσωρινός δικαιούχος, επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό Η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπερίσχυσε αυτές των άλλων δύο «μνηστήρων», του κοινοπρακτικού σχήματος AKTΩΡ Παραχωρήσεις-Μytilineos και του ΑΒΑΞ-EGIS-Mef.
O BOAK αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και το κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Η συνολική διάρκεια παραχώρησης ανέρχεται σε 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) αφορούν τη μελέτη και κατασκευή του έργου.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο έχει μήκος 157,5 χλμ. και περιλαμβάνει δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), πολλούς ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες. Η χρηματοδότησή του προβλέπεται να ενισχυθεί με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).
Εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος θα ακολουθήσει η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν, (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.