Στην χρέωση των εφαρμογών για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές smartphones, θα προχωρά στο εξής η Google, με τη νέα πολιτικών αδειών χρήσης θα τεθεί σε ισχύ από τις 29 Οκτωβρίου.
Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση με την επιβολή του προστίμου μαμούθ που επέβαλλε στην Google το καλοκαίρι να πέτυχε τον στόχο της και η εταιρεία να μην υποχρεώνει πλέον από τους κατασκευαστές smartphones να έχουν προεγκατεστημένες τις εφαρμογές και υπηρεσίες της στις Android συσκευές τους, ωστόσο η επιτυχία αυτή φαίνεται πως θα έχει το τίμημά της.
Ένα τίμημα που θα κληθούν να πληρώσουν κυρίως οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων και ενδεχομένως, δευτερευόντως, και οι χρήστες smartphones.
Η Google με μια ανακοίνωση στο επίσημο blog της ανακοίνωσε ότι δεν θα απαιτεί πλέον την προεγκατάσταση του Google Play και των εφαρμογών της στις συσκευές Android που θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη, ωστόσο θα χρεώνει τους κατασκευαστές smartphones που θέλουν να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες στους χρήστες των συσκευών τους.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, σχεδιάζει να εισαγάγει μια νέα “άδεια επί πληρωμή” για τα smartphones και τα tablets που χρησιμοποιούν το λειτουργικό της και κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο τεχνολογικός γίγαντας δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς εφαρμογές και υπηρεσίες θα χρεώνει στους κατασκευαστές smartphones, σημειώνει ωστόσο ότι η νέα πολιτικών αδειών χρήσης θα τεθεί σε ισχύ από τις 29 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, όπως μεταδίδει το emea.gr, η Google θα πουλάει άδειες σε κατασκευαστές που έχουν έδρα στην Ευρώπη για ένα πακέτο εφαρμογών που θα περιλαμβάνει το κατάστημα Google Play, το Gmail, το YouTube και το Google Maps.
Η Google δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι θα προσφέρει εμπορικές άδειες σε ευρωπαϊκές εταιρείες που επιθυμούν να προεγκαταστήσουν την Αναζήτηση Google και το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της εταιρείας.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην πολιτική της Google, η οποία έχει χτίσει την αυτοκρατορία της, ύψους 780 δισ. δολαρίων, σχεδόν αποκλειστικά με το να διαθέτει τα προϊόντα της δωρεάν πουλώντας παράλληλα διαφήμιση.
Η αλλαγή αυτή σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα μπορούν να επιλέγουν ποιες εφαρμογές από τη Google ή άλλες εταιρείες θα δίνουν στους καταναλωτές. Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν οι κατασκευαστές θα έχουν το οικονομικό κίνητρο να δίνουν άλλες επιλογές στους καταναλωτές, όταν θα πρέπει να πληρώνουν τα apps της Google, που είναι από τα πλέον διμοφιλή στον κόσμο.