Όταν η Σοβιετική Ένωση επένδυε σε εξοπλισμούς, οι ΗΠΑ πόνταραν στα media, το Hollywood και την σαπουνόπερα, στο πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου, γεγονός που ίσως ανέδειξε και τον τελικό νικητή της αντιπαράθεσης των δυο υπερδυνάμεων του περασμένου αιώνα. Αυτή η απλοϊκή αλλά διαδεδομένη φράση σε επίπεδο δημόσιου διαλόγου σήμερα δεν μπορεί να έχει απήχηση σε έναν κόσμο πολυπολικό με πλήρως παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Απεναντίας, η Gazprom media, εταιρεία μέσων μαζικής ενημέρωσης του γνωστού ρωσικού πετρελαϊκού κολοσσού Gazprom ποντάρει στα media και μάλιστα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.
Η Storyworld Entertainement με έδρα την Σάντα Μόνικα και η Storyworld Entertainement στο Μπέβερλι Χιλς είναι οι δυο εταιρείες που ίδρυσε ο ρωσικός κολοσσός, επενδύοντας στα media και συγκεκριμένα στις κινηματογραφικές παραγωγές. Την ίδρυση των δύο εταιρειών ανακοίνωσε στην ρωσική εφημερίδα Kommersant εκπρόσωπος της εταιρείας, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.
Άξιο αναφοράς είναι πως και οι δυο ανήκουν στην κυπριακή Storyworld Entertainment, ιδρυτής της οποίας είναι η Gazprom media, η οποία ελέγχει το 95% των μετοχών, και ο ρώσος τηλεοπτικός παραγωγός Ρομάν Πετρένκο, στον οποίο ανήκει το 5%, επισημαίνει η εταιρεία Adindex.
Ο Ρομάν Πετρένκο, ο οποίος αυτή την στιγμή ζει στην Σάντα Μόνικα, είχε διατελέσει διευθυντής του τηλεοπτικού δικτύου ΤΝΤ στο διάστημα 2002-2013, με αποτέλεσμα να αυξήσει στο ίδιο διάστημα αρκετές φορές την τηλεθέαση του και να ενταχθεί στις πέντε μεγαλύτερες τηλεοπτικές εταιρείες της Ρωσίας.
Β.Κ