Διεθνή

Η Κριμαία σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της πετρελαιοκηλίδας


Η Ρωσία κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην Κριμαία το Σάββατο, έπειτα από τη σοβαρή πετρελαιοκηλίδα που σημειώθηκε στη Μαύρη Θάλασσα τον περασμένο μήνα. Η Κριμαία, που καταλήφθηκε από τη Ρωσία το 2014, βρίσκεται αντιμέτωπη με τη ρύπανση στην περιοχή του Κερτς, όπου πολίτες και συνεργεία καθαρισμού απομακρύνουν τόνους μολυσμένης άμμου και χώματος.

Ο Μιχαήλ Ραζνοζχάεφ, κυβερνήτης της πόλης Σεβαστούπολης, δήλωσε ότι η ανακάλυψη νέων ρύπων απαιτεί άμεση δράση και κήρυξε την πόλη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η κατάσταση αυτή επιτρέπει στις αρχές να προχωρούν σε ταχείς αποφάσεις, όπως η εκκένωση των περιοχών που κινδυνεύουν.

Ο Πορθμός του Κερτς, που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Αζόφ, χωρίζει την Κριμαία από την περιοχή Κρασνοντάρ της Ρωσίας. Τα σωστικά συνεργεία έχουν ήδη απομακρύνει πάνω από 86.000 τόνους μολυσμένης άμμου και χώματος, ανακοίνωσε το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών. Η πετρελαιοκηλίδα προκλήθηκε από δύο γερασμένα δεξαμενόπλοια που χτυπήθηκαν από καταιγίδα στις 15 Δεκεμβρίου. Το ένα βυθίστηκε και το άλλο προσάραξε.

Περίπου 10.000 πολίτες συμμετέχουν στις προσπάθειες καθαρισμού, χρησιμοποιώντας φτυάρια για να απομακρύνουν το βαρύ μαζούτ από τις αμμώδεις παραλίες γύρω από την Ανάπα, γνωστή τουριστική περιοχή. Περιβαλλοντικές οργανώσεις ανέφεραν ήδη θανάτους δελφινιών και θαλάσσιων πτηνών στην περιοχή.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εκτάκτων Αναγκών, το μολυσμένο χώμα έχει συγκεντρωθεί τόσο στην Κριμαία όσο και στην περιοχή του Κουμπάν στη Ρωσία, ενώ η προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία παραμένει αμφισβητούμενη διεθνώς.

Η ρωσική κυβέρνηση δημοσίευσε επίσης βίντεο που δείχνει εργαζόμενους σε προστατευτικές στολές να φορτώνουν σάκους με μολυσμένο χώμα σε εκσκαφείς και άλλους να απομακρύνουν το πετρέλαιο από τις παραλίες με φτυάρια.

Το υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας δήλωσε ότι σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, περίπου 2.400 τόνοι πετρελαιοειδών διέρρευσαν στη θάλασσα, λιγότερο από ό,τι αρχικά υπολογίστηκε. Τα δύο δεξαμενόπλοια, άνω των 50 ετών, μετέφεραν συνολικά περίπου 9.200 τόνους πετρελαίου όταν συνέβη το ατύχημα. Η διαρροή περιλάμβανε κυρίως βαρύ μαζούτ M100, το οποίο στερεοποιείται σε θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου και βυθίζεται ή αιωρείται στο νερό, αντί να επιπλέει στην επιφάνειά του.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις