Πολιτική

Καθιερώνονται τα barcode στις εφημερίδες


Οι πλασματικές κυκλοφορίες εφημερίδων και περιοδικών τα οποία αλλοίωνουν με αυτό τον τρόπο και το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας αποτέλεσαν μόνιμο στοιχείο αντιπαράθεσης στο χώρο των media. Η ειδική σήμανση γραμμικού κώδικα στα έντυπα, η οποία είναι πλέον νόμος του κράτους, αποτρέπει πλέον τα γνωστά "καπέλα" και όπως γίνεται γνωστό το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης προχωρά με γοργούς ρυθμούς ώστε να υπάρξει η καθιέρωση αυτών στα έντυπα.

Ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, απέστειλε χθες επιστολή προς τα πρακτορεία Τύπου, ζητώντας την άμεση αποστολή αναλυτικής κατάστασης των στοιχείων διανομής, επιστροφών και πωλήσεων εφημερίδων και περιοδικών στη Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης του υπουργείου ΨΗΠΤΕ, σε εφαρμογή του νόμου 4487/2017.

Η ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ως τις 31/5/2018, ωστόσο, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 18 του ν.4487/2017 (ΦΕΚ Α' 116) τα πρακτορεία Τύπου υποχρεούνται άμεσα στην εβδομαδιαία αποστολή αναλυτικής κατάστασης των ποσοτικών στοιχείων, όπως αυτά αποτυπώνονται στα έντυπα εκκαθαρίσεων που εκδίδουν προς τις εφημερίδες και τα περιοδικά.

Οι συσκευές που θα καταγράφουν τις πωλήσεις θα βρίσκονται σε όλα τα σημεία πώλησης Τύπου, το κόστος τους θα αναλάβει το Δημόσιο, μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι οι πωλητές (περιπτεριούχοι κλπ) θα το προμηθευτούν δωρεάν. 

Στόχος είναι, μέσα από την αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των επίσημων στοιχείων των πωλήσεων των έντυπων ΜΜΕ, να αντιμετωπιστούν οι σκιές φοροδιαφυγής (να εξασφαλίζεται δηλαδή ότι θα καταβάλλεται ο φόρος) και να διασφαλιστεί ότι δεν αλλοιώνονται τα στοιχεία πωλήσεων, ειδικά αφού, βάσει των στοιχείων αυτών, διανέμεται η κρατική διαφήμιση, αλλά και συνολικά η διαφημιστική δαπάνη

Βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να πληροί το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης και Πώλησης Εντύπων είναι:

- Έλεγχος διανομής

- Έλεγχος πωλήσεων Τύπου

- Έλεγχος επιστροφών

- Αυτόματη σύγκριση διανομής - επιστροφής (διαφοράς = πώληση)

- Δυνατότητα προσθήκης νέων κωδικών (ειδών - ενδεχομένως και πέραν των εντύπων) και διάθεσή τους στα Σημεία Πώλησης

- Αυτοματοποιημένα στατιστικά πωλήσεων

- Ευκολία ελέγχου από Εποπτικούς Φορείς

Απαιτήσεις:

- Εκσυγχρονισμός και προμήθεια software δικτύου και σημείων πώλησης

- Εκσυγχρονισμός και προμήθεια hardware δικτύου και σημείων πώλησης

- Εξοπλισμός σημείων πώλησης με hardware συστήματα τερματικών λιανικής πώλησης

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις