Εξυπνες συσκευές με «προνόμια» διασυνδεσιμότητας και αυτοματοποιημένα τηλεφωνικά συστήματα εξοικονόμησης χρόνου «στοιχίζουν» πολλά. Αυτό προκύπτει μέσα από τις cyber παραβιάσεις που έχουν συμβεί από την αρχή του χρόνου. Οι ζημιές είναι ανυπολόγιστες με τις εταιρείες να βρίσκονται εκτεθειμένες απέναντι στις Αρχές, και τους πελάτες να δαπανούν ώρες για ερευνήσουν το μέγεθος της ζημιάς που έχει προκληθεί, αλλά, και τον τρόπο που θα μπορέσουν να καλύψουν την απώλεια. Ειδικοί προειδοποιούν για το μέγεθος του κινδύνου, καλώντας τους καταναλωτές να μην αφήνουν στοιχεία προσωπικά στοιχεία σε αυτοματοποιημένους τηλεφωνητές ή και να μην δίνουν απαντήσεις «στα τυφλά» στα συστήματα, αυτά.
Ελενα Ερμείδου
Περίπου 245.000 άτομα από το Ηνωμένο Βασίλειο, πελάτες της εταιρείας χορηγήσεων δανείων Wonga και 25.000 από την Πολωνίας έπεσαν θύματα cyber χτυπημάτων σύμφωνα ανακοινώσεις του BBC. Τα στοιχεία που παραβιάστηκαν είναι τα ονόματα των πελατών της, οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις, οι διευθύνσεις κατοικιών, οι τηλεφωνικοί αριθμοί, τα τέσσερα τελευταία ψηφία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, οι τραπεζικοί λογαριασμοί και οι προσωπικοί κωδικοί που δίνουν την πρόσβαση προς την εταιρεία.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν έχουν παραβιαστεί στο ακέραιο οι κωδικοί των χρεωστικών / πιστωτικών καρτών και οι τραπεζικοί λογαριασμοί, ωστόσο ειδικοί του τομέα προειδοποιούν πως ακόμα και αυτό να μην έχει επιτευχθεί, το ενδεχόμενο οικονομικών απωλειών δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Προληπτικά η εταιρεία καλεί τους πελάτες της να ελέγξουν τους λογαριασμούς τους, να αναζητήσουν αν στο παρελθόν παρατήρησαν ύποπτες κινήσεις και να παύσουν να δίνουν οποιεσδήποτε πληροφορίες σε αυτοματοποιημένα καταχώρησης προσωπικών πληροφοριών που απαιτούνται για την επικοινωνία με την τράπεζα.
Αυτοματοποιημένα μηχανήματα σάρωσης στοιχείων που δεν μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα στα προσωπικά στοιχεία, ολοκληρώνουν την «δουλειά» τους καλώντας τα θύματα – πελάτες των τραπεζών, προειδοποιεί η εταιρεία συμβούλων για την ασφάλεια Graham Cluley.
Επικίνδυνα όπως προκύπτει από τα στοιχεία είναι τα αυτοματοποιημένα συστήματα καταχώρησης προσωπικών δεδομένων τα οποία έχουν υιοθετηθεί από μεγάλες εταιρείες, τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εταιρείες λιανεμπορίου κα. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία πάνω από 2 εκατομμύρια τηλεφωνικές καταχωρήσεις που περιείχαν προσωπικά στοιχεία.
Στο στόχαστρο βρίσκονται επίσης όλες οι «έξυπνες» συσκευές που προσφέρουν διασύνδεση. Πρόσφατα παραβιάστηκαν 800.000 λογαριασμοί, διευθύνσεις και κωδικοί πρόσβασης, στοιχεία που ήταν διασυνδεδμένα.
Και οι τύποι παραβίασης δεδομένων συνέβησαν στην MongoDB.
Σύμφωνα με τους ειδικούς το 2017 θα είναι έτος cyber παραβιάσεων, συνεπώς ολοένα και πιο απαραίτητη γίνεται η cyber ασφάλιση.
Στην Ελλάδα ειδικοί στην cyber ασφάλιση είναι η ΑΟΝ Risk Solutions, όπως και η Cromar Coverholder at Lloyds. Προγράμματα cyber ασφάλισης παρέχει μεταξύ άλλων και η Interasco.