Ενισχυμένες εμφανίζονται οι πωλήσεις του ομίλου Κορρέ σε στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων, καθώς και σε αγορές προτεραιότητας με την πορεία της μάρκας να κρίνεται θετική εντός και εκτός Ελλάδος. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας το 2017 ανήλθαν στα επίπεδα του 2016 εμφανίζοντας ζημιές 2,3 εκατ. ευρώ. στο εξωτερικό, στις αγορές προτεραιότητας της Ευρώπης, όπως είναι η Γερμανία, η Νορβηγία και η Αγγλία, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 23,8%.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις στην Αμερική παρουσίασαν υστέρηση 7,1% λόγω της ισοτιμίας του Δολαρίου και του τηλεοπτικού καναλιού HSN, σημαντικού πελάτη στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις στο HSN, κατά το 2ο εξάμηνο του 2017, επανήλθαν σε αυξητικούς ρυθμούς ανάπτυξης μετά την επιτυχή αναδιάρθρωση της στρατηγικής υποστήριξης. Τα βασικά κανάλια διανομής στην Αμερική συνέχισαν να αναπτύσσονται με αυξητικούς ρυθμούς. Διπλασιασμό πωλήσεων πέτυχε ο Όμιλος στον Καναδά, αποτέλεσμα του λανσαρίσματος νέων προϊόντων.
Υπενθυμίζεται πως το 2017 αποτέλεσε έτος σημαντικών εξελίξεων για τον Όμιλο. Συγκεκριμένα η εταιρεία ανακοίνωσε την επενδυτική συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ
(i) της Nissos Holdings (CY) Ltd. (εταιρεία που έχει υποβάλει Δημόσια Πρόταση στην ΚΟΡΡΕΣ Α.Ε.),
(ii) της NHPEA Maiden Holding B.V. (με απώτατο ελέγχοντα την Morgan Stanley),
(iii) της Profex (εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα φαρμακευτικών, δερματολογικών και καλλυντικών προϊόντων στην αγορά της Κίνας μέσω έμπειρης ομάδας με περισσότερα από 500 κατηρτισμένα στελέχη)
(iv) του κ. Γεώργιου Κορρέ,
(v) του κ. Απόστολου Κορρέ και της
(vi) κας Ελένης Φιλίππου.
Η συγκεκριμένη συμφωνία εκτιμάται ότι θα συνδράμει στην ενίσχυση της αναπτυξιακής στρατηγικής του ομίλου, με την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας στις υφιστάμενες αγορές, καθώς και την επέκταση σε νέες αγορές (Κίνα και εν συνεχεία σε άλλες περιοχές της Ασίας). Μετά την ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης, αποτελεί βούληση των μερών να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Nissos έως 10 εκατ. ευρώ με σκοπό να χρηματοδοτήσουν την μελλοντική ανάπτυξη του Ομίλου Εταιρειών Κορρές.
Επιγραμματικά, τα βασικά αποτελέσματα
Οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,5%, στα 55,9εκατ. ευρώ το 2017 από 54,6εκατ. ευρώ το 2016, αποτέλεσμα της θετικής πορείας τους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις στρατηγικές αγορές του εξωτερικού.
Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,0%, αποτυπώνοντας τα επιτυχημένα λανσαρίσματα νέων πρωτοποριακών προϊόντων της ΚΟΡΡΕΣ σε στρατηγικές κατηγορίες, καθώς και την υψηλή απόδοση του συντονισμένου πλάνου επικοινωνίας και προώθησης αυτών στο κανάλι του φαρμακείου.
Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA) το 2017 ανήλθαν στα 7,6εκατ. ευρώ από 8,2εκατ. ευρώ το 2016 (με την αφαίρεση της επίπτωσης εκτάκτων εξόδων αναδιοργάνωσης). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 5,8 εκατ. ευρώ το 2017 από 4,9 εκατ. ευρώ το 2016, αυξημένα κατά 18,1%.
Στην Ελλάδα, το 2017, ο Όμιλος ΚΟΡΡΕΣ συνέχισε να ενδυναμώνει τη θέση του στο φαρμακείο μέσα από την παρουσίαση νέων καινοτόμων προϊόντων και τις επιτυχημένες ενέργειες προώθησής τους.
Αναλυτικότερα:
Στο Πρόσωπο, τα προϊόντα αντιγήρανσης συνέχισαν να οδηγούν την ανάπτυξη στην κατηγορία, με βασικούς πρωταγωνιστές τις σειρές Μαύρη Πεύκη 3D και Καστανιά Αρκαδική, αλλά και το premium προϊόν Χρυσός Κρόκος. Ειδικότερα το 2017 πραγματοποιήθηκε το πρώτο μεγάλο επαναλανσάρισμα της δημοφιλούς σειράς Μαύρη Πεύκη, ενσωματώνοντας τα νεώτερα επιστημονικά ευρήματα σχετικά με τη γήρανση του δέρματος, Η νέα Μαύρη Πεύκη 3D για 3D ανόρθωση περιγράμματος και ολική σύσφιγξη βασίζεται στο πρωτοποριακό σύμπλεγμα αναδόμησης ElastiLift-3D™ - η πιο πρόσφατη καινοτομία της ΚΟΡΡΕΣ στην αντιγήρανση. Η νέα συλλογή περιλαμβάνει και το επαναστατικό προϊόν Super Eye Serum, ενισχυμένο με το σύμπλεγμα DEFEYE GRAVITY™, το πρώτο φυσικό complex που ορατά και άμεσα ανορθώνει τα άνω βλέφαρα.
Στο Μακιγιάζ, το νέο foundation και concealer Μαύρη Πεύκη υπήρξε η πιο σημαντική προσθήκη στην κατηγορία - συνέχεια της βραβευμένης, δημοφιλούς ομώνυμης συλλογής. Σύμφωνα με τις βασικές αρχές της μάρκας, τα δύο προϊόντα συνδυάζουν την έρευνα και την καινοτομία στον τομέα της αντιγήρανσης με το ιδανικό αισθητικό αποτέλεσμα.
Στα Αντηλιακά, πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη παρέμεινε η σειρά νέας γενιάς αντηλιακών προϊόντων Κόκκινο Σταφύλι, που παρέχει απόλυτη προστασία από τον ήλιο και τη γήρανση, χωρίς σιλικόνες. Η ΚΟΡΡΕΣ υλοποίησε, επίσης, για πρώτη φορά το 2017 την εξαιρετικά επιτυχημένη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης #stopsunageing, επισημαίνοντας τις αρνητικές επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα και μεταφέροντας με συνέπεια το μήνυμα της ανάγκης προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία με εξειδικευμένα προϊόντα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η καμπάνια υποστηρίχθηκε έντονα μέσω print και digital μέσων, καθώς και με κατάλληλη δημιουργική προβολή και προωθητικό υλικό στα σημεία πώλησης.
O Όμιλος στο εξωτερικό, Ευρώπη και Αμερική, συνέχισε να αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας μέσα από το λανσάρισμα νέων προϊόντων, την περαιτέρω ενίσχυση των υφιστάμενων σημείων με προωθητικές ενέργειες και το άνοιγμα νέων σημείων πώλησης. Στην Λατινική Αμερική, συγκεκριμένα στην αγορά της Βραζιλίας - στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ομίλου με την AVON - η μάρκα ΚΟΡΡΕΣ παρουσίασε αξιόλογη πορεία και το 2017, ενώ λόγω της δυναμικής παρουσίας της AVON στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, οι προοπτικές ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια είναι πολύ σημαντικές.