Media

Ξαναρχίζουν διαφήμιση στο X τα μεγάλα στούντιο - Γερουσιαστές μιλούν για εκβιασμό από τον Μασκ


Τον Φεβρουάριο οι χρήστες του X εντόπισαν μια διαφήμιση από τον λογαριασμό της AppleTV, για τη δεύτερη σεζόν της σειράς Severance. Η προώθηση αυτή σηματοδότησε την εντυπωσιακή επιστροφή της Apple στη διαφήμιση στο X, μετά από πάνω από έναν χρόνο παύσης, λόγω της ανόδου του ακροδεξιού περιεχομένου στην πλατφόρμα, το οποίο εμφανιζόταν δίπλα σε διαφημίσεις, αλλά και λόγω της κατακραυγής εναντίον του Ίλον Μασκ, που κατηγορήθηκε ότι προωθεί αντισημιτικές θεωρίες συνωμοσίας.

Η επιστροφή της Apple συνέπεσε χρονικά με την περίοδο της πολιτικής ανόδου του Μασκ, κατά την οποία και άλλες εταιρείες, όπως η Amazon, επανεκκίνησαν ή αύξησαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες στο X.

Εν τω μεταξύ, πέντε Δημοκρατικοί γερουσιαστές έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι ο Μασκ αξιοποιεί την επιρροή του στην κυβέρνηση Τραμπ. Ζήτησαν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης να ερευνήσει εάν παραβιάζει ομοσπονδιακούς νόμους περί ηθικής.

Οι γερουσιαστές Ελίζαμπεθ Γουόρεν, Κόρι Μπούκερ, Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, Άνταμ Σιφ και Κρις Βαν Χόλλεν έστειλαν επιστολή στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι ο Μασκ "εκβιάζει επιχειρήσεις ώστε να επιστρέψουν στο X" υπό την απειλή αντιποίνων.

Στην επιστολή τους επικαλέστηκαν δημοσίευμα της Wall Street Journal, σύμφωνα με το οποίο δικηγόρος της εταιρείας απαίτησε από τον διαφημιστικό κολοσσό Interpublic Group να «αυξήσει τις δαπάνες των πελατών του στη διαφημιστική πλατφόρμα του Έλον Μασκ, αλλιώς...».

«Η Interpublic αντιλήφθηκε το υπονοούμενο αυτής της απειλής: αν οι διαφημιζόμενοι πελάτες της δεν αποφέρουν περισσότερα έσοδα στο X, κινδυνεύει να δει τον Μασκ να αξιοποιεί την επιρροή του στη διοίκηση Τραμπ για να καθυστερήσει ή και να εμποδίσει τη συγχώνευση 13 δισ. δολαρίων της Interpublic με ανταγωνιστική εταιρεία — μια συγχώνευση που απαιτεί την έγκριση ρυθμιστικών αρχών, όπως το Υπουργείο Δικαιοσύνης», ανέφερε η επιστολή.

Ο Μασκ είναι επικεφαλής του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE) και εμφανίζεται τακτικά στο πλευρό του Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Αμέσως μετά την εξαγορά του Twitter το 2022, έθεσε ως στόχο να προσανατολίσει την πλατφόρμα προς τις αρχές του περί «ελευθερίας του λόγου». Σε αυτό το πλαίσιο, αποκατέστησε αποκλεισμένους λογαριασμούς, όπως εκείνους του Κάνιε Γουέστ και του Ντόναλντ Τραμπ και εισήγαγε ένα νέο σύστημα επί πληρωμή επαλήθευσης, το οποίο επέτρεψε σε ορισμένους χρήστες να υποδύονται εταιρικά brands.

Η χαλάρωση των πολιτικών εποπτείας περιεχομένου προκάλεσε μαζική αποχώρηση διαφημιζόμενων, οι οποίοι ανησυχούσαν ότι οι διαφημίσεις τους θα εμφανίζονταν δίπλα σε αμφιλεγόμενο περιεχόμενο.

Μια έκθεση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Media Matters for America, τον οποίο ο Μασκ έχει μηνύσει, υποστήριξε ότι η πλατφόρμα τοποθετούσε διαφημίσεις εταιρειών όπως η Apple, το Bravo (NBCUniversal), η IBM, η Oracle και η Xfinity (Comcast) δίπλα σε περιεχόμενο που εγκωμίαζε τον Αδόλφο Χίτλερ και το Ναζιστικό Κόμμα. Η Disney, η Warner Bros. Discovery, η Paramount, η Sony Pictures και η Lionsgate ήταν μεταξύ των μεγάλων διαφημιζόμενων που αποστασιοποιήθηκαν από την πλατφόρμα.

Στην επιστολή τους, οι γερουσιαστές τόνισαν ότι ο Μασκ ξεκίνησε να απειλεί διαφημιζόμενους με πολιτικές κυρώσεις μόλις ανέλαβε τη νέα του θέση στην κυβέρνηση. Κάλεσαν τους ομοσπονδιακούς εισαγγελείς να διερευνήσουν αν παραβίασε νόμους περί ηθικής, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης χρηματισμού και της εμπλοκής σε υποθέσεις στις οποίες έχει οικονομικό συμφέρον.

«Στην προκειμένη περίπτωση, η απόφαση του Υπουργείου Δικαιοσύνης για το αν θα μπλοκάρει τη συγχώνευση της Interpublic συνδέεται πλέον άμεσα με τα διαφημιστικά έσοδα του X — κάτι που παρέχει στον Μασκ άμεσο οικονομικό κίνητρο», έγραψαν οι γερουσιαστές.

Σε ξεχωριστή επιστολή τους, οι γερουσιαστές απευθύνθηκαν και στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, ζητώντας να διερευνηθεί εάν ο Μασκ σκοπεύει να ασκήσει πίεση ώστε να εμποδίσει τη συγχώνευση της Interpublic ή να προσφέρει αντάλλαγμα, δίνοντας εντολή στον Τραμπ να εγκρίνει τη συγχώνευση της εταιρείας με την Omnicom με αντάλλαγμα την αύξηση των διαφημιστικών δαπανών στο X. Υπογράμμισαν τη «σοβαρή σύγκρουση συμφερόντων» ανάμεσα στη θέση του Μασκ στην κυβέρνηση και τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες. (Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Interpublic έχει πρόσφατα υπογράψει νέα συμφωνία με το X για πιθανή διαφημιστική δαπάνη).

Η Disney, η Lionsgate, η Warner Bros. Discovery και η Comcast έχουν επαναλάβει τη διαφήμιση στο X, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αγοράς MediaRadar. Παρόλα αυτά, η συνολική διαφημιστική δαπάνη ανήλθε σε λιγότερα από 3,3 εκατ. δολάρια από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας πτώση 98% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η επιστροφή εταιρειών όπως η Disney, η οποία ξανάρχισε τις καμπάνιες της το καλοκαίρι και η Apple, ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σημάδια για το X, καθώς υπήρξαν από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους της πλατφόρμας πριν την εξαγορά από τον Μασκ.

Πέρυσι, το Υπουργείο Δικαιοσύνης άσκησε αγωγή κατά της Apple, κατηγορώντας την ότι διατηρεί μονοπωλιακή θέση στην αγορά των smartphones και εφαρμόζει πρακτικές που κρατούν τους καταναλωτές εξαρτημένους από τα iPhones, εμποδίζοντάς τους να στραφούν σε ανταγωνιστικές συσκευές.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα