Η υιοθέτηση των φορητών συσκευών για τη διαχείριση χρημάτων, τη διεξαγωγή τραπεζικών συναλλαγών και πραγματοποίηση πληρωμών έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη αύξηση από ποτέ, αφού το 78% των Ελλήνων πλέον χρησιμοποιούν τις φορητές τους συσκευές για να παρακολουθούν τα οικονομικά τους, να ελέγχουν το υπόλοιπό τους online ή μέσω τραπεζικών εφαρμογών. Πρόσφατα η Visa παρουσίασε τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Digital Payments που έγινε σε 22 χώρες, αντικείμενο της οποίας ήταν η μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή απέναντι στις ψηφιακές πληρωμές, ανέπαφες συναλλαγές, το online shopping και την ασφάλεια.
Η ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ MOBILE PAYMENTS ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ
Οι καταναλωτές βρίσκουν τη λύση πληρωμών που τους ταιριάζει καλύτερα. Η φετινή έρευνα φανέρωσε τα εξής:
- Περίπου το 60% των Ελλήνων ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους ή έχουν πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό τους, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια.
- Οι καταναλωτές αισθάνονται περισσότερο άνετοι να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους, μένοντας πιο μακριά από το PC ή το laptop τους (48%). Το αντίστοιχο ποσοστό που αφορά στους Έλληνες καταναλωτές ξεπερνά τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και ανέρχεται στο 64%.
- Το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν smartphone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια.
Ο κύριος Νίκος Καμπανόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Visa σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, δήλωσε:
«Εστιάζουμε στην καινοτομία και στη συνεργασία με ένα ευρύ φάσμα εταιρειών για να παρέχουμε στους καταναλωτές πρόσβαση σε ασφαλείς ψηφιακές πληρωμές, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, με οποιαδήποτε φορητή συσκευή επιθυμούν να χρησιμοποιούν. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής φανερώνουν την εμπιστοσύνη και τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τους νέους τρόπους συναλλαγών, ενώ το 75% θεωρούν την ταχύτητα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους.»
Οι Millennials καθοδηγούν την αγορά
Οι Millennials βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών με 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18 έως 34 ετών να χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως «Χρήστες mobile πληρωμών».
- Το 93% των Ελλήνων καταναλωτών αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
- Οι Millennials είναι πιο πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών στα επόμενα τρία χρόνια σε ποσοστό 95%.
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ
Οι βασικοί παράγοντες που καθοδηγούν τις εξελίξεις στις ψηφιακές πληρωμές είναι η άνεση και η ευκολία.
Στην Ελλάδα, το 67% των Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές.
Η ιδιωτικότητα είναι αρκετά υψηλά με το 54% των millennials να τους απασχολεί ότι ενδεχομένως να επηρεαστεί η ιδιωτική τους ζωή.
Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ
Στην Ευρώπη και στην χώρα μας αυξάνονται συνεχώς οι επιχειρήσεις που υποστηρίζουν πληρωμές με κάρτες και φορητές συσκευές (NFC).
- Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες για mobile πληρωμές είναι τα εστιατόρια, τα supermarket, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση
- Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητή συσκευή με μέσο όρο συναλλαγών €9 σε φυσικά καταστήματα και €38 online.
- Σε ό,τι αφορά ταξίδια στο εξωτερικό, οι Ευρωπαίοι έχουν χρησιμοποιήσει φορητή συσκευή για συναλλαγές σε 103 χώρες, κάτι που φανερώνει ότι νιώθουν άνεση και ασφάλεια στη χρήση smartphone ή tablet για αγορές σε κάποια άλλη χώρα.