Μία καινούργια μόδα έχει αρχίσει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο:τα συνδεδεμένα, στο ίντερνετ παιχνίδια. Πρόκειται, για κούκλες και ρομποτάκια, που συνδέονται, στο διαδίκτυο, μέσω συγκεκριμένων εφαρμογών έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Τα παιχνίδια αυτά δεν έχουν, ακόμη, κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, στα καταστήματα παιχνιδιών, μπορούν, όμως, οι ενήλικες, , να τα προμηθευτούν, μέσω διαδικτύου.
Τα παιγνίδια αυτά ήδη έχουν προκαλέσει αντιδράσεις απο την πλευρά των καταναλωτικών οργανώσεων πολλών ευρωπαϊκών χωρών.Για παράδειγμα, το Νορβηγικό Συμβούλιο Καταναλωτών εξέτασε τους όρους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά συγκεκριμένων παιχνιδιών, που συνδέονται, στο ίντερνετ. Διαπίστωσε μία σοβαρή έλλειψη σεβασμού των δικαιωμάτων των παιδιών, όσον αφορά την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.Στην αξιολόγηση των παιχνιδιών, το Συμβούλιο Καταναλωτών της Νορβηγίας εντόπισε πολλά σημαντικά προβλήματα:
1. Έλλειψη ασφάλειας
-Με απλά βήματα, ο καθένας μπορεί να πάρει τον έλεγχο των παιχνιδιών, μέσω κινητού τηλεφώνου. Αυτό καθιστά εφικτό το να μιλάς και να ακούς, μέσω του παιχνιδιού, χωρίς να έχεις φυσική πρόσβαση, στο παιχνίδι.
2.Καταχρηστικοί όροι χρήσης
Πριν τη χρήση του παιχνιδιού, οι χρήστες πρέπει να συναινέσουν στο ότι οι όροι αλλάζουν, χωρίς προειδοποίηση, ότι τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για στοχευμένη διαφήμιση και ότι οι πληροφορίες μπορούν να διαδοθούν, σε άγνωστους τρίτους.
3.Διάδοση των μυστικών των παιδιών
Οτιδήποτε λέει το παιδί, στην κούκλα, ή στο ρομπότ, μπορεί να μεταφέρεται
4.Τα παιδιά υπόκεινται, σε κρυφή διαφήμιση
Στα παιχνίδια είναι ενσωματωμένες προγραμματισμένες, από πριν, φράσεις, οι οποίες προωθούν διάφορα εμπορικά προϊόντα.
Βάσει των όσων ανακαλύφθηκαν, οι οργανώσεις καταναλωτών, στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, σε συνεργασία, υπέβαλλαν επίσημη καταγγελία στις αρμόδιες αρχές. Όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων: «Τα παιδιά είναι εξαιρετικά ευάλωτα, και έχουν το δικαίωμα σε προϊόντα και υπηρεσίες, που διασφαλίζουν τα δικαιώματά τους, στην ασφάλεια και την ιδιωτικότητα. Αφού οι κατασκευαστές δεν είναι πρόθυμοι να λάβουν σοβαρά υπόψη αυτά τα θέματα, οι τεχνολογίες του διαδικτύου των πραγμάτων δεν είναι κατάλληλες για παιχνίδια».
ΠΗΓΗ: premium.paratiritis.gr