Άλλο ένα ηχηρό ράπισμα δέχθηκε η efood, μετά την περιβόητη υπόθεση των εργασιακών συμβάσεων των διανομέων-συνεργατών της, που ξεσήκωσε τεράστιο ντόρο, προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών, οδήγησε σε πτώση του τζίρου της και τελικώς σε «θεαματική» υποχώρηση εκ μέρους της εταιρείας. Το νέο χτύπημα προέρχεται από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο αποδόμησε τον ισχυρισμό της efood, ότι παραδίδει προϊόντα σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής έχει αναγάγει σε εκ των κορωνίδων της διαφημιστικής της καμπάνιας και κυρίαρχο επιχείρημα «ανωτερότητας» και συγκριτικού πλεονεκτήματος σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, την παράδοση προϊόντων σούπερ μάρκετ σε 15 λεπτά. Το εν λόγω «επιχείρημα»… κατέπεσε, μετά από προσφυγή της Αλυσίδας My Market του ομίλου Metro, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. Η αλυσίδα My Market αιτήθηκε να ελεγχθεί η διαφημιστική επικοινωνία της e-food market και πιο συγκεκριμένα ο ισχυρισμός «efood market, super market σε 15 λεπτά» ως προς την υπόσχεση παράδοσης σε 15 λεπτά.
Κατά τη συνεδρίαση, η Επιτροπή, αφού εξέτασε όλα τα υπάρχοντα στοιχεία, διαπίστωσε ότι εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί μόλις το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στο διπλάσιο χρόνο σε σχέση με αυτά που ισχυρίζεται η πλατφόρμα δηλαδή εντός 30 λεπτών. Βάσει αυτών, η Επιτροπή σχημάτισε ομόφωνα τη γνώμη ότι παρά το γεγονός η παράδοση ειδών super market σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα καθιστά την υπηρεσία αυτή καινοτόμο, η υπόσχεση που διατυπώνεται για παράδοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς.
Συγκεκριμένα η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι η διατύπωση «σε 15 λεπτά» υπόσχεται με τρόπο απόλυτο, κατηγορηματικό, χωρίς καμία επιφύλαξη ή προϋπόθεση, ότι η παράδοση θα γίνει συγκεκριμένα σε 15 λεπτά, γεγονός το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται εμφατικά στο ένα από τα δύο τηλεοπτικά σποτ, με την εμφάνιση του ρολογιού που δείχνει να έχουν περάσει ακριβώς 15 λεπτά από την ώρα της παραγγελίας. Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως προσδοκία θα επαληθευτεί μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών, ενώ το ποσοστό αυτό δεν γίνεται επαρκές ούτε στα 20 λεπτά, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι οι καταναλωτές έχουν την ανοχή μίας εύλογης καθυστέρησης λίγων λεπτών». Λόγω της ανεπάρκειας τεκμηρίωσης του συγκεκριμένου ισχυρισμού, τον έκρινε ως υπερβολικό και ότι μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις.
Μετά τη συγκεκριμένη απόφαση, η efood υποχρεούται να τροποποιήσει την καμπάνια της σε όλα τα μέσα που αυτή προβάλλεται.