Πρόσφατες έρευνες καταγράφουν τις περικοπές που κάνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, τόσο στην αγορά ειδών διατροφής αλλά και στα καύσιμα, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα για να αποπληρώσουν τις φορολογικές υποχρεώσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα σούπερ μάρκετ σημειώνεται «βουτιά» πωλήσεων σε βασικές κατηγορίες ειδών διατροφής, όπως για παράδειγμα τα γαλακτομικά, τα οποία κατέγραψαν στο εξάμηνο μείωση πωλήσεων κατά 3,5%. Επίσης υπάρχει σημαντική πτώση στο 4,9%, σε είδη προσωπικής υγιεινής στο 4,6% και σε είδη προσωπικής φροντίδας και περιποίησης στο 5,3%.
Επιπρόσθετα, βάσει των επίσημων στατιστικών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το πρώτο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου, προκύπτει μείωση 4% του όγκου πωλήσεων στις βενζίνες σε ετήσια βάση.