Ως πιστοποιημένο προϊόν εφευρετικότητας του ανθρώπου, ο τροχός, πριν από πολλές χιλιετίες, συνέβαλλε τα μέγιστα στην καθημερινότητά του και βοήθησε στην περαιτέρω εξέλιξή του. Σήμερα, με την τεχνολογία να κάνει θαύματα και με τον τροχό να παίζει τον σημαντικότερο παράγοντα στην αυτοκίνηση, η Hyundai αποφάσισε να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα πιο πέρα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία επεξεργάστηκε τις λεπτομέρειες ενός πρωτότυπου οχήματος, το Elevate, που δεν θα περιορίζεται αποκλειστικά για την κίνησή του στους τροχούς, αλλά θα διαθέτει και πόδια. Με αυτά θα μπορεί να πηγαίνει εκεί όπου οχήματα με τροχούς δεν μπορούν να πάνε. Έτσι θα μπορεί να κάνει πεζοπορία ή αναρρίχηση σε δύσκολο έδαφος, να περνάει ποτάμια, να προσπερνάει κατακόρυφα ψηλά εμπόδια ή να πραγματοποιεί αναρρίχηση διαφόρων μονοπατιών.
Για πολλούς κάτι τέτοιο ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας, όμως η Hyundai το κάνει πράξη, δείχνοντας ότι θέλει να κάνει την υπέρβαση. Το πρωτότυπο όχημα θα μπορεί να περπατάει δίπλα από ένα ποτάμι, να μπαίνει σε δύσβατα μέρη, να κινείται με επιτυχία στα δάση, ή να πηγαίνει στην ακροθαλασσιά.
Το όλο σύστημα στηρίζεται σε μια αρθρωτή πλατφόρμα, όπου εκτός από τα πόδια θα διαθέτει και τροχούς, ενώ σύντομα θα υπάρξουν και άλλες εφαρμογές. Παράλληλα θα μπορεί να λειτουργήσει και ως ταξί, καθώς μπορεί να αναρριχηθεί σε σκαλοπάτια ή να ανέβει μονοπάτια εξυπηρετώντας αναπηρικά αμαξίδια που σε διαφορετικές περιπτώσεις θα ήταν αδύνατο να εξυπηρετηθούν.
Να σημειώσουμε ότι η πλατφόρμα θέτει τους τέσσερις τροχούς με πέντε βαθμούς ελευθερίας κινήσεων. Θα μπορούν να κινούνται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος μέσα σε κάθε πλήμνη των τροχών.
Όταν τα πόδια διπλωθούν κάτω από το όχημα, το Elevate μπορεί να ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο, σχεδόν σαν ένα κανονικό αυτοκίνητο. Το πρωτότυπο όχημα φαίνεται ιδιαίτερα επιβλητικό όταν ανεβαίνει κάποια πλαγιά χρησιμοποιώντας τα πόδια του. Μπορεί να αναπαράγει τα πρότυπα περπατήματος τόσο των θηλαστικών όσο και των ερπετών, ώστε να μπορεί να περάσει στα περισσότερα εδάφη με ασφάλεια. Κινείται υποδειγματικά σε χιόνι και πάγο, με τους τροχούς να γυρίζουν προς τα πλάγια ως αντιολισθητικά μαξιλάρια.
«Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να περπατάει παντού χωρίς πρόβλημα, να μπορεί να περνάει χαντάκια δίπλα σε εθνικές οδούς, να ανεβαίνει πλαγιές ή να σκαρφαλώσει πάνω από το δρόμο», αναφέρει ο διευθυντής σχεδιασμού στο στούντιο σχεδίασης στο Ντιτρόιτ που συνεργάστηκε με τη Hyundai για τη δημιουργία του οχήματος, David Byron.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, δεν αποφάσισε ακόμη αν το πρωτότυπο όχημα θα κινείται αυτόνομα ή θα απαιτεί έναν άνθρωπο που θα ελέγχει τις κινήσεις του. Το σίγουρο είναι ότι αν το πρωτότυπο όχημα βγει στην παραγωγή, τότε θα υπάρξει επανάσταση στο τρόπο που θα κινούνται στο μέλλον τα αυτοκίνητα...