Plan B για τη διάσωση και επαναλειτουργία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση και σκοπεύει να το θέσει σε εφαρμογή, μετά την άκαρπη έκβαση και της δεύτερης προσπάθειας πώλησης-ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.Το σχέδιο βασίζεται στη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, ώστε η εταιρεία να εξασφαλίσει κεφάλαια, χρηματοδότηση και παραγγελίες.
Χθες έληξε η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων (βιομηχανικών εγκαταστάσεων και ακινήτων) της υπό εκκαθάριση ΕΛΒΟ. Ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος καθώς δεν εμφανίσθηκε κανένας ενδιαφερόμενος.
Με πρωτοβουλία των συναρμόδιων υπουργείων και σε συνεργασία με την εκκαθαρίστρια Ernst & Young θα ξεκινήσει νέα προσπάθεια για την προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτισθεί:
- Το ενεργητικό της ΕΛΒΟ θα εισφερθεί σε νέα εταιρεία με αρχικό μοναδικό μέτοχο το Δημόσιο.
- Σ' αυτή θα κληθεί να συμμετάσχει με πλειοψηφικό ή μειοψηφικό ποσοστό στρατηγικός επενδυτής - κατά προτίμηση εταιρεία του κλάδου, που θα εισφέρει κεφάλαια, θα παράσχει τεχνογνωσία και θα είναι σε θέση να φέρει παραγγελίες ή να αναθέσει υπεργολαβίες στην "νέα" ΕΛΒΟ
- Η νέα εταιρεία θα εξασφαλίσει παραγγελίες από τις ένοπλες δυνάμεις και από τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και μεγάλων επαρχιακών πόλεω
Επισημαίνεται ότι ο πρόσφατα κρατικοποιηθείς ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνικών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), χρειάζονται άμεσα περί τα 300 λεωφορεία για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Με τις παραγγελίες αυτές η ΕΛΒΟ μπορεί να "ξαναζωντανέψει", εξασφαλίζοντας απασχόληση για την επόμενη διετία και σημαντικά έσοδα-κέρδη.
Η προοπτική αυτή εκτιμάται ότι θα προκαλέσει το ενδιαφέρον του γερμανικού ομίλου Krauss-Maffei Wegmann, που είχε καταθέσει προσφορά στον πρώτο διαγωνισμό, αλλά δεν έγινε αποδεκτή λόγω νομικών και άλλων ελλέψεων στο φάκελο
.