Θετική ένδειξη για την πορεία και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας αποτελεί η άνοδος του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Φεβρουάριο, όταν την υπόλοιπη Ευρωζώνη σημείωνε κάμψη.
Οπως προκύπτει από έρευνα της Κομισιόν σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, στην Ελλάδα ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) ανέβηκε στις 104,3 μονάδες τον Φεβρουάριο, από 101,9 τον Ιανουάριο.
Τον ίδιο μήνα στην Ευρωζώνη υποχώρησε στις 114,1 μονάδες (από 114,9) και στην ΕΕ στις 114,3 (από 114,8).
Η σημαντική άνοδος του ESI στην Ελλάδα οφείλεται στη βελτίωση της εμπιστοσύνης στον τομέα της βιομηχανίας (4,2 από 1,2 μονάδες), των υπηρεσιών (18,9 από 8,9 μονάδες), του λιανικού εμπορίου (2,8 από 1,8 μονάδες) και τον κατασκευαστικό τομέα (-45,1 από -50,4 μονάδες), ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώθηκε (στις -53 από -51 μονάδες).
Στην Ευρωζώνη ο δείκτης παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, παρά την κάμψη που παρουσίασε αυτόν τον μήνα και η οποία προέκυψε από την υποχώρηση της εμπιστοσύνης σε όλους τους τομείς εκτός ων υπηρεσιών.
Η πτώση ήταν σημαντική όσον αφορά την καταναλωτική εμπιστοσύνη, ενώ ήταν μικρότερη στη βιομηχανία, το λιανικό εμπόριο και τις κατασκευές.
Οσον αφορά τις μεγαλύτερες οικονομίεςτης Ευρωζώνης, ο ESI ανέβηκε στην Ιταλία (κατά 1,5 μονάδες) και στην Ολλανδία (0,4 μονάδες), ενώ έπεσε στη Γαλλία (2,7 μονάδες), τη Γερμανία (1,6 μονάδες) και την Ισπανία (0,7 μονάδες).