Αντιμέτωπη με την αβεβαιότητα που δημιουργούν οι απειλές του Ντόναλντ Τραμπ για νέους δασμούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκεται η SiriusXM. «Αυτή τη στιγμή είμαστε λίγο ανήσυχοι και επιφυλακτικοί για το που κατευθύνονται οι διαφημιστικές πωλήσεις», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Τόμας Μπάρι, μιλώντας στο συνέδριο της Deutsche Bank Media, Internet & Telecom.
Αν και ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβαλε προσωρινά την επιβολή των δασμών για τις τρεις μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η αβεβαιότητα παραμένει, επηρεάζοντας την αγορά διαφήμισης. «Όταν κοιτάζουμε το τρέχον περιβάλλον, με τους δασμούς, τον πληθωρισμό και τη γενικότερη αβεβαιότητα, βλέπουμε ότι ο διαφημιστικός χώρος πλήττεται», εξήγησε ο Μπάρι.
Η ανησυχία αυτή έρχεται σε συνέχεια των δηλώσεων της CEO της SiriusXM, Τζένιφερ Γουίτζ, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανέφερε ότι οι δύο πρώτοι μήνες του 2025 ξεκίνησαν δυναμικά για τη διαφημιστική αγορά. Ωστόσο, η προσωρινή εξαίρεση ενός μήνα από τους δασμούς για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου εμπορικού πολέμου με τον Καναδά και το Μεξικό, φαίνεται να αλλάζει το τοπίο.
Οι δασμοί «φρενάρουν» τη Διαφήμιση
Ακόμα κι αν οι δασμοί επιβληθούν ή παγώσουν, οι ανταποδοτικές ενέργειες από τον Καναδά και το Μεξικό θα κάνουν τα νέα αυτοκίνητα ακριβότερα. Αυτό επηρεάζει τη στρατηγική της SiriusXM, η οποία σχεδιάζει να επεκτείνει το διαφημιστικά υποστηριζόμενο μοντέλο της. «Τις τελευταίες εβδομάδες, ή ακόμα και τις τελευταίες ημέρες, αρχίσαμε να βλέπουμε μια πτώση», ανέφερε ο Μπάρι.
Ο CFO της SiriusXM αναφέρθηκε και στη στρατηγική αλλαγή της εταιρείας, η οποία απομακρύνεται από τη μεγάλη δαπάνη για απόκτηση συνδρομητών streaming και επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα κόστους και στη συνδρομητική της βάση στα αυτοκίνητα.
«Το streaming θα είναι πάντα μέρος του οικοσυστήματός μας», σημείωσε ο Μπάρι, αλλά πλέον η εταιρεία εστιάζει κυρίως στους οδηγούς-συνδρομητές, καθώς έχει μειώσει τις δαπάνες για το μάρκετινγκ της streaming υπηρεσίας της.
Η SiriusXM λάνσαρε μια νέα streaming εφαρμογή τον Δεκέμβριο του 2023, επιχειρώντας να ανταγωνιστεί υπηρεσίες όπως το Spotify. Ωστόσο, η προτεραιότητα πλέον δεν είναι η ακρόαση εκτός αυτοκινήτου, αλλά το κύριο κανάλι εσόδων της: οι συνδρομές στα οχήματα.
«Όταν βάζουμε τις προτεραιότητές μας σε τάξη, είναι ξεκάθαρο ότι επικεντρωνόμαστε εκεί όπου βρίσκεται η κερδοφορία και οι υψηλές αποδόσεις – και αυτό είναι μέσα στο όχημα», κατέληξε ο Μπάρι.