Ο ΟΑΣΘ, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζης, περνάει στον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου. Το σχετικό σχέδιο νόμου είναι προ των πυλών και προβλέπει την ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης).
Στο Δημόσιο περνάει και η περιουσία του ΟΑΣΘ, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού για ένα μεταβατικό στάδιο, αργότερο μέχρι το τέλος του 2019.
Όπως σημείωσε ο κ.Σπίρτζης, στους δύο νέρους φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ προκάλεσε την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας η οποία με ανακοίνωση του τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κώστα Καραμανλή, θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα. Κυριότερο αυτών είναι αν ο κ.Σπίρτζης, ενημέρωσε τους δανειστές για το εν λόγω σχέδιο.
Η ανακοίνωση της ΝΔ έχει ως εξής:
«Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εντάσσει τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στο Υπερταμείο, έρχεται ο κ. Σπίρτζης και καταθέτει νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Αλήθεια, έχουν ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ή θα κάνουν για άλλη μια φορά – όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει – στροφή 180 μοιρών και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;
Ελλείψει πραγματικού ηγέτη στο κόμμα του ο κ. Σπίρτζης κάνει "ιστορικές βουτιές", είτε αναφερόμενος στον αγαπημένο του ηγέτη Ανδρέα Παπανδρέου, είτε τώρα στον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Καλούμε τον κ. Σπίρτζη να προσγειωθεί στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο, που με "πόνο ψυχής" ψήφισαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του πριν από λίγες ημέρες».